بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
عضو هیات مدیره سندیکای آلومینیوم در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

آلومینیوم المهدی یا وانت نیسان آبی/ خصوصی‌سازی در عرض 3 روز چه معنی دارد

ترجیح می‌دهیم در مورد خصوصی‌سازی جدید آلومینیوم المهدی چیزی نگوییم زیرا پشت پرده‌های این واگذاری بوی خوشی به ‏همراه ندارد.‏
کد خبر : ۱۸۵۰۱۲

صادق نیت حقیقی عضو هیات مدیره سندیکای آلومینیوم در گفت‌وگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: از زمانی که المهدی و هرمزال توسط بخش خصوصی به آن شکل واگذار شد علی‌رغم تمام مصوبات و جلساتی که با حضور خریدار المهدی و مالک جدید برگزار و مصوب می‌شد، وی اصرار برافزایش قیمت سهام داشت اما هیچ‌گاه تمکین نکرد و هیچ سهمی در بورس عرضه نشد.

وی ادامه داد: در این دو، سه سال جمعاً دو، سه هزار تن آلومینیوم در بورس عرضه کردند که این مقدار باید در طول یک هفته عرضه می‌شد اما ایشان در طول 3 سال این میزان ارائه کردند.

عضو هیات مدیره سندیکای آلومینیوم خاطرنشان کرد: جنس تولیدی در المهدی در حجم بسیار بالایی صادر می‌شود و برای بازار داخلی نیز در خارج از بورس توسط افرادی مشخص که ردپای آنها در ایرالکو نیز قابل‌رؤیت است، فروخته می‌شود اما خارج از فضای بورس و باقیمتی پایین‌تر! المهدی شفافیت ندارد و در زمنیه کاری مشکلاتی را نیز برای ایرالکو به وجود آورده است.

وی در مورد امکان خصوصی‌سازی جدی المهدی و خریدار احتمالی سهام این مجموعه نیز گفت: ترجیح می‌دهم درباره موضوعی که از آن بوی خوشی به مشام نمی‌رسد و بسیار ابهام دارد و فکر می‌کنیم پشت پرده‌های سنگینی دارد صحبت نکنیم، فعلاً درباره این مسئله موضع نمی‌گیرم تا ببینیم که پشت پرده این تصمیمات خلق‌الساعه چه چیزهایی است.

حقیقی تأکید کرد: ما گفتیم این خصوصی‌سازی بررسی نشده انجام‌شده ولی سازمان خصوصی‌سازی همیشه دفاع کرده و حالا می‌خواهد یک‌هفته‌ای این شرکت را به شخص سومی واگذار کند، انگار که می‌خواهد یک وانت بفروشد. به‌هرحال این‌قدر مسئله پیچیده است که ما ترجیح می‌دهیم سکوت کنیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بر اساس جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت؛

تولید وانت نصف شد

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌‎گو با بورس‌نیوز مطرح کرد‎:‎

فشار عرضه‌ها عاملی برای ایجاد‎ ‎نوسان در بازار

ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد ش دولتیان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
خصوصی سازی منحرف و پر از تبانی ، اقتصاد ایران را به باد داد .