بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
ساعت پنج و نیم امروز نیم‌نگاهی دارد به ابزارهای مالی جدید در بورس تا تعلیق قرارداد کگهر.
کد خبر : ۱۸۵۰۱۷
به گزارش بورس‌ نیوز، بازارسرمایه امروز روز متعادل و کم‌فروغی را سپری کرد زیرا با وجود آنکه بورس از ابتدای سال تاکنون حجم مالی فراوانی را به خود دیده، اما هنوز بی‌پولی درد بزرگ بازار است.

برای معاملات فردا با توجه به آنکه موعد سررسید اعتبار کارگزاری‌ها فرا می‌رسد تاثیرگذاری بر فروش سهام داشته باشد و تکانه‌های آن را در گروه‌های بانکی و خودرویی می‌توانیم شاهد باشیم.

از سوی دیگر ریزش‌های بازارهای جهانی نیز تاثیر بسزایی بر حال و احوال بازارسرمایه گذاشته که نمی‌توان به سادگی از این موضوع گذر کرد.

ابزارهای مالی جدید

درحالی که حجم معاملات بورس طی روزهای اخیر کاهش داشته و شاخص‌ها در ابر قرمز بازار حرکت می‌کنند، ابزارهای جدیدی مانند قراردادهای آتی و اوراق اختیار فروش تبعی برای جلوگیری از سقوط بازار ارائه شده تا پول در سبد سهامدار بماند تا حتی سود نسبی کمی به جیب سهامدار واریز شود.

تک‌سهم‌ها

بازار این روزها به سمت تک‌سهم های کوچک و البته بازار پایه حرکت کرده البته نمی‌توان سهم، سهام‌های رانتی را فراموش کرد اما در بازار فعلا خبری نیست اما بازار به سمت سهام قطعه‌سازان حرکت کرده اما گروه لبنیاتی‌ها نیز به‌خاطر افزایش قیمتی که مواجه شده کمی با نوسان مثبت مواجه شده است اما در کل بازار چنگی به دل نمی‌زند و این سردرگمی به وضوح قابل مشاهده است.

تعلیق قرارداد کگهر

مدیرعامل شرکت بورسی گل گهر درباره  تعلیق قرارداد شیرین‌سازی آب خلیج فارس توسط شرکت هایفلاکس سنگاپور اظهارکرده که این موضوع ناشی از اعمال تحریم های ایران توسط آمریکا بوده اما مذاکراتی در جریان است و انتظار می رود به راحتی قابل حل باشد.
تقی زاده افزود: با توجه به پرداخت پول به طرف خارجی و گشایش "الی سی" ، مانعی برای اجرای این طرح نخواهد بود و پیش بینی می شود در موعد مقرر انجام شود.

حقوقی به کدام سهم‌ها وارد شدند

«وبملت» با ورود 8.3 میلیارد تومانی بیشترین نقدینگی حقوقی ها در روز جاری را جذب کرده و «وبشهر» دومین سهم مورد توجه حقوقی ها بود که از هفته گذشته مورد اقبال قرار گرفته است.
حقوقی ها هم چنان نقش قابل توجهی در فولاد ایفا می کنند و امروز هم خریدهای آن ها ادامه داشت.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عملکرد این شرکت معدنی بررسی شد؛

دنیا به کام سنگ آهنی‌ها/ «کگهر» با دست پر آمد

تصمیم این غول صنعتی‌معدنی در خصوص افزایش‌سرمایه بررسی شد؛

جبران مخارج سرمایه‌گذاری و تکمیل طرح‌های توسعه‌ای

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:

افزایش 90 درصدی قیمت مسکن در تهران

ارسال نظر