بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
در ماه نوامبر اتفاق افتاد؛

افزایش واردات نفت چین

چین مقدار زیادی نفت از خاورمیانه و غرب آفریقا خریداری کرده است که همزمان در ماه نوامبر و با کاهش قیمت نفت همراه بوده است.
کد خبر : ۱۸۵۰۶۰

به گزارش بورس نیوز، چین مقدار زیادی نفت از خاورمیانه و غرب آفریقا خریداری کرده است که همزمان در ماه نوامبر و با کاهش قیمت نفت همراه بوده است. بلومبرگ گزارشی در این باره منتشر کرده است.

طبق این گزارش، تانکرهای نفتی درماه نوامبر، هرروز 6.5 میلیون بشکه از دو منطقه خاورمیانه و غرب آفریقا برای خریداران چینی بارگیری کرده اند. رقمی که رشد 26 درصدی در مقایسه با میانگین ده ماه گذشته را نشان می‌دهد. این آمار از طریق ردگیری کشتی‌ها توسط بلومبرگ نشان داده شده است. با تحویل گرفتن 25 تا 40 روزه این محموله‌ها، احتمالا بسیاری از این بشکه‌ها این ماه یا حتی در ماه ژانویه به مقصد خواهد رسید.

این افزایش در خرید همزمان با موقعی اتفاق افتاد که نفت خام برنت در ماه نوامبر با 22 درصد افت همراه بود. این اتفاقات از اوایل ماه گذشته رخ داده بود.

این تحویل‌ها نرخ حمل‌ونقل، واردات و اطلاعات بارگیری نشان می‌دهد که میزان خرید این کشور آسیایی به شدت افزایش یافته است.

تمام آمار‌ها نشان می‌دهد که واردات چین با افزایش مواجه شده است. این محموله‌های چین در ماه نوامبر در واقع یک حائلی در برابر شوک‌های عرضه ایجاد کرد.

سازمان صادرکنندگان نفت و متحدان آنها 7 دسامبر اعلام کردند که از ماه ژانویه تولید نفت را به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز محدود می‌کنند. چین همچنین درگیر جنگ تجاری با امریکاست، اگرچه نشانه‌هایی از کاهش این اختلافات به چشم می‌خورد.

صادرات نفت خام از خلیج‌فارس به چین شامل اعضای غیراوپکی از جمله عمان هم می‌شود. میزان صادرات نفت از این کشور به چین افزایش 27 درصدی داشته و به بیش از 4.8 میلیون بشکه در روز رسیده است. این در حالی است که میانگین صادرات ژانویه-اکتبر 3.8 میلیون بشکه در روز بوده است.

صادرات از غرب آفریقا به چین هم به 1.8 میلیون بشکه رسید که بالاتر از میانگین 1.4 میلیون بشکه‌ای 10 ماه گذشته بوده است.

تقاضای نفت خام چین در ماه نوامبر افزایش زیادی داشته است که به دلیل شروع شدن آزمایش‌ها در پالایشگاه Hengli mega در اواسط ماه دسامبر بوده است.

افزایش واردات نفت چین


اشتراک گذاری :
ارسال نظر