بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
بانک آمریکایی ولس فارگو در تازه ترین گزارش خود نسبت به روند صعودی قیمت فلزات گرانبها در سال ۲۰۱۹ میلادی ابراز امیدواری کرده است.
کد خبر : ۱۸۵۰۶۱
به گزارش بورس نیوز، جان لافورگ تحلیلگر ارشد بانک ولس فارگو تاکید کرد: نیروهای ساختاری عرضه و تقاضا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی کالاهای مختلف به خصوص فلزات گرانبها در سال آینده خواهند داشت.

وی افزود: فلزات گرانبها یکی از کالاهایی هستند که طی سال آینده با افزایش قیمت روبرو خواهد شد به خصوص نقره و پلاتین.

قیمت نقره طی یک سال گذشته نتوانسته است با یک روند صعودی روبرو شود ولی پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۹ میلادی در مسیر رشد و افزایش قرار خواهد گرفت.​البته قیمت طلا نیز از ابتدای ۲۰۱۸ تاکنون ۳ درصد کاهش داشته است. البته لافورگ پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۹ میلادی نیز نسبت به سایر فلزات گرانبها عملکرد چندان درخشانی نخواهد داشت.

وی گفت: سرمایه گذاران هنوز تصور می کنند که قیمت طلا نسبت به سایر فلزات گران تر است و به نظر من هنوز راه طولانی فرا روی قیمت طلا وجود دارد تا بالاتر از ۱۳۰۰ دلار در هر اونس تثبیت شود.

بازار نفت نیز طی ماه های اخیر به شدت نوسان داشته است. قیمت نفت از ۷۶ دلار در هر بشکه در ماه اکتبر به کمتر از ۵۰ دلار رسیده که این مساله نشانگر افت شدید ۳۳ درصدی است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر