بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
رئیس کمیسیون کشاورزی آب، منابع طبیعی و محیط زیست:

ممنوعیت صادرات در شرایط موجود به نفع بخش کشاورزی نیست

سیاست ممنوعیت صادرات در شرایط موجود به نفع بخش کشاورزی نیست، ده‌ها پیام از زارعین سیب‌زمینی کار سراسر کشور دریافت کرده‌ام که از شرایط به وجود آمده در زمینه ممنوعیت صادرات کاملا نگران هستند.
کد خبر : ۱۸۵۱۸۰

به گزارش بورس‌نیوز، احمدعلی کیخا در خصوص تصمیمات دولت در زمینه ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی، گفت: سیاست ممنوعیت صادرات در شرایط موجود به نفع بخش کشاورزی نیست، ده‌ها پیام از زارعین سیب‌زمینی کار سراسر کشور دریافت کرده‌ام که از شرایط به وجود آمده در زمینه ممنوعیت صادرات کاملا نگران هستند.

فساد سیب‌زمینی‌های برداشت شده در انبارها

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزان سیب‌زمینی کار هر ساله متضرر می‌شدند اما اکنون که فرصتی برای صادرات محصول خود دریافت کرده‌اند با اعمال ممنوعیت صادرات تمامی سیب‌زمینی برداشت شده آنها با قیمت پایین به فروش می‌رسد و در انبارها به مرحله فساد رسیده‌ است، تصریح کرد: هیچ دلیلی منطقی پشت سیاست ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی توسط دولت در جهت منافع بخش کشاورزی وجود ندارد.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در خانه ملت با اشاره به اینکه بارها اعلام کرده‌ایم که کاهش ارزش پول ملی موجب تقویت قدرت رقابت محصولات کشاورزی داخلی و تغییر نرخ مبادله به نفع صادرات محصولات کشاورزی می‌شود، ادامه داد: در قسمت‌هایی از دولت بخشنامه‌های خلق‌الساعه صادر می‌کنند که هزینه بسیار بالایی را بر بخش کشاورزی و کشاورزان تحمیل می‌کند.

فرصت سوزی صادرات محصولات کشاورزی توسط دولت

این نماینده مردم در خانه ملت با بیان اینکه تذکر لازم را به دولت ارسال و مکاتباتی را با آنها در این جهت انجام می‌دهم تا هرچه سریع‌تر ممنوعیت صادرات رفع شود زیرا این موضوع به نفع بخش کشاورزی نیست، گفت: همانند تمامی اشتباهات تاریخی که در اقتصاد ایران در طول دهه‌های گذشته صورت گرفته در حال حاضر که اندک فرصتی فراهم شده به زیان بخش کشاورزی اقدام می‌کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اعمال محدودیت صادرات محصولات کشاورزی یکی از محورها و دلایل سوال از مسئولان دولتی است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر