بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
محمد صمدی، رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت: نظام مند شدن مبادلات کالاهای مختلف در سراسر کشور باعث حمایت از تولیدکنندگان و کاهش فعالیت واسطه ها می شود از این رو توسعه فعالیت های بورس کالا در بجنورد می تواند کمک زیادی به فعالان اقتصادی خراسان شمالی کند.
کد خبر : ۱۸۵۴۶۷
به گزارش بورس نیوز، رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمال گفت: وقتی کالاهای اساسی و محصولات مهم کشور در بورس کالا معامله می شود، شاهد شفاف سازی مبادلات هستیم؛ اما در بازارهای خارج از بورس این شفافیت وجود ندارد و قیمت کالاها می تواند بدون توجه به واقعیت های اقتصادی نوسان کنند.

صمدی عنوان کرد: ما نیز در خراسان شمالی تمایل بسیار زیادی جهت توسعه فعالیت های بورس کالا و حتی راه اندازی تالار این بورس در شهر بجنورد داریم به همین دلیل تاکنون ضمن پیگیری اقدامات اولیه، جلساتی در این خصوص برگزار شده تا بتوان از طریق راه اندازی تالار بورس کالا علاوه بر انجام معاملات کلیه کالاها در این بورس به وضعیت بازارها نظم ببخشیم.

او در ادامه بیان کرد: وقتی کالاها در مقابل دیدگان همه و بر تابلوی بورس انجام می شود، دیگر قیمت ها نمی تواند به طور کاذب نوسان کنند چراکه وقتی محصولی برای خریدار صرفه نداشته باشد، از خرید اجتناب می کند و قیمت ها کاهش می یابد؛ شفاف شدن این روند کمک شایانی به کاهش واسطه گری ها می شود و به نوعی حمایت مستقیم از تولیدکنندگان است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی تاکید کرد: نوسانات اخیر نرخ ارز بار دیگر اثبات کرد که شفافیت اصلی ترین مولفه برای جلوگیری از سوء استفاده هاست از این رو عرضه کل محصولات در زنجیره تولید در بورس کالا می تواند بر تنظیم و ثبات آفرینی به بازارها اثرگذار باشد.

صمدی بیان کرد: مسلما زمانی که کالا در بورس با اعلام جزییات کامل عرضه شود، به نوعی یک بازاریابی برای تولیدکننده و همچنین ایجاد کننده رقابت برای آنهاست که از این رو با ورود متقاضییان و خرید کالای باکیفیت تر با نرخ بالاتر، به مرور شاهد رشد کیفی محصولات نیز خواهیم بود.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی در پایان به عرضه زعفران در بورس کالا اشاره کرد و گفت: با عرضه زعفران در بورس کالا قیمت این محصول به تناسب قیمتی رسیده است بنابراین باید به طور حتم این کالا در بورس کالا عرضه و معاملات آن از طریق این بورس صورت گیرد تا خریداران و تولیدکنندگان واقعی بتوانند به دلیل اطمینان موجود در بورس کالا به معاملات خود بپردازند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر