بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
بازار سهام فصل پاییز را چندان دلچسب سپری نکرد و برای سهامداران فصلی شاعرانه نبود. در حال حاضر نیز به نظر می رسد معاملات وارد یک فرایند فرسایشی شده و ضمن بازگشت به قله های پایین‎تر، بررسی ها نشان می دهد در پاییز، شاخص ها برخلاف معاملات، افت داشته‎اند.
کد خبر : ۱۸۵۶۲۷

بنا به گزارش واحد سنجش و راه حل های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، در مجموع 61 روز کاری بورس تهران در فصل پاییز سال 97 بالغ بر 164 میلیارد سهم بین سهامداران داد و ستد شد که به صورت میانگین، 2.6 میلیارد حجم معاملات روزانه بود. مجموع حجم معاملات نسبت به پاییز سال 96 رشد 209 درصدی را نشان می دهد و در مقایسه با تابستان سال 97 نیز 12 درصد افزایش یافته است.

تن‏‎پوشی زرد بر تن شاخص / پاییز بورس تهران چگونه گذشت؟

ارزش معاملات در مجموع 3 ماهه سوم سال جاری به رقم 512 هزار میلیارد ريال نزدیک شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش 350 درصدی حکایت می کند. در مقایسه با شهریور ماه سال جاری نیز 33 درصد رشد داشته است.

تن‏‎پوشی زرد بر تن شاخص / پاییز بورس تهران چگونه گذشت؟

با وجود این که حجم و ارزش معاملات در پاییز نسبت به گذشته در مسیر صعود حرکت کرده، اما شاخص کل بورس تهران ضمن بازپس‎گیری رشد زیبای ابتدای فصل، در نهایت افت 2 درصدی را متحمل شد. بر این اساس، در حالی که شاخص کل در اوایل مهر ماه تا قله 195 هزار واحد صعود کرد، در انتهای پاییز نزدیک به 40 هزار واحد سقوط کرد و در رقم 156 هزار واحد ایستاد.

تن‏‎پوشی زرد بر تن شاخص / پاییز بورس تهران چگونه گذشت؟

به طور کلی بازار سهام فصل پاییز را چندان دلچسب سپری نکرد و برای سهامداران فصلی شاعرانه نبود. در حال حاضر نیز به نظر می رسد بازار در یک فرایند فرسایشی وارد شده و ضمن بازگشت به قله های پایین‎تر، هر از گاهی شاهد حضور نقدینگی در یک صنعت هستیم که البته این نیز کاملا موقتی است و دیگر از رشد زیبای گذشته خبری نیست.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر