بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
عدم وجود آمار دقیق از معاملات خارج بورس

عرضه حداکثری محصولات در بورس کالا یک ضرورت است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه شفافیت در معاملات بورس کالا می تواند از وقوع بسیاری از رویدادهای منفی از جمله افزایش کاذب قیمت محصولات پیشگیری کند، گفت: بازار کالاهای اساسی و واسطه ای، نیازمند نظارت دقیق است که آن بخش از معاملات که در بورس انجام می شود، شفاف بوده اما از سایر دادوستدهای خارج بورس آمار دقیقی وجود ندارد.
کد خبر : ۱۸۵۶۵۴
به گزارش بورس نیوز، زهرا سعیدی، با اشاره به اهمیت بورس کالا در تنظیم بازار های مختلف، گفت:با توجه به شرایطی که این روزها  در بازارهای مختلف شاهد آن هستیم و قیمت ها در برخی از کالاها به صورت غیر منطقی افزایش یافته به طور یقین گسترش دایره عرضه کالاها در بورس کالا می تواند تاثیر بسزایی در ساماندهی و کنترل بازار داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:متاسفانه در حال حاضر با پدیده چسبندگی قیمت ها مواجه هستیم به طوری که با وجود کاهش نرخ دلار همچنان قیمت کالاها در بازار صعودی است و این موضوع نگران کننده است.

وی ادامه داد: هنوز فروشندگان به ثبات نرخ ارز در بازار اعتماد ندارند و باید دستگاه های مربوطه در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

سعیدی بیان اینکه تنظیم واقعی قیمت ها در بازار نیازمند نظارت های قوی و مستمر است، اظهار داشت: وقتی محصولات در بورس کالا عرضه می شوند در واقع دادوستدها به صورت شفاف و به دور از دخالت ها انجام می گیرد که به این ترتیب می توان از وقوع بسیاری از رویدادهای منفی در بازارها پیشگیری کرد.

وی افزود: بورس کالا از ظرفیت بسیار خوبی برای تنظیم و ساماندهی بازار برخوردار است و می تواند به تنظیم آشفتگی های کنونی در بازار کمک کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بورس کالا با کشف واقعی و عادلانه قیمت ها این امکان را برای خریدار و تولید کننده فراهم می کند تا کالا های مورد نیاز خود را با کیفیت مناسب و با صرفه اقتصادی تهیه کنند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تاثیر نوسانات بازار ارز در چند ماه گذشته بر فعالیت پتروشیمی‌ها؛

بساط دلالان از بازار مواد اولیه پتروشیمی جمع شد

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

سنگ‌اندازی مشتریان صادراتی با کاهش قیمت/ قوانین دست‌وپاگیر ارزی باید تسهیل شود

ارسال نظر