بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
فعال صنعت بیمه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

افزایش بازدهی صنعت بیمه در گرو تغییر آیین‌نامه ۶۰

کاهش میزان سرمایه‌گذاری بیمه‌ها در بانک اتفاقی است که مدت‌هاست صنعت بیمه به دنبال آن بوده و خبر مثبتی تلقی می‌شود.
کد خبر : ۱۸۵۷۰۷
به گزارش بورس‌نیوز مدیرعامل شرکتدبیمه البرز از تلاش سندیکای بیمه‌گران و بیمه مرکزی برای اصلاح آیین‌نامه سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه به منظور کاهش حداقل سرمایه‌گذاری بیمه‌ها در بانک‌ها از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد خبر داده است.

نوید خاندوزی کارشناس و فعال صنعت بیمه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص تاثیر احتمالی این موضوع بیان کرد: تغییر حد نصاب‌های آئین‌نامه ۶۰ بیمه و کاهش میزان سرمایه‌گذاری بیمه‌ها در بانک اتفاقی است که صنعت بیمه مدت‌هاست به دنبال آن بوده و خبر مثبتی تلقی می شود.

وی افزود: بازدهی سپرده‌گذاری در بانک نسبت به سرمایه‌گذاری در سایر بازارها کمتر بوده و اگر نرخ بازدهی سپرده‌ها را با نرخ تورم سنجیده شود، بازدهی سپرده‌های بانکی منفی می‌شود؛ با توجه به فضای اقتصادی کشور، این اقدام ضروری است و بیمه‌ها باید بتوانند در بازارهای دیگر سرمایه‌گذاری کرده و از محل سرمایه‌گذاری‌های خود بازدهی بالاتری کسب کنند.

خاندوزی تصریح کرد: عملیات بیمه‌گری عملیات زیان‌دهی است و شرکت‌های بیمه‌گر باید از محل سرمایه‌گذاری‌های خود کسب سود کنند.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت فراهم شدن امکان کاهش میزان سپرده‌های بانکی، بیمه‌ها در کدام بازار، سرمایه‌گذاری خواهند کرد؟" گفت: این موضوع بستگی به استراتژی شرکت‌های بیمه خواهد داشت اما قطعا پول ناگهان از بانک خارج نشده و حرکت پول از بانک به سایر بازارهای سرمایه گذاری به تدریج انجام خواهد شد. 

خاندوزی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می رسد بازار سرمایه و اوراق بدهی، گزینه جذابی برای سرمایه گذاری خواهد بود؛ ولی حجم نقدینگی که احتمالا توسط بیمه ها وارد بازار سرمایه می شود در حدی نیست که اثر بااهمیتی بر حجم نقدینگی بازار سرمایه بر جای گذارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر