بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
رئیس کمیته حمل‌و‌نقل کمیسیون عمران مجلس گفت:

ضروری بودن اختصاص اعتبارات ویژه برای وضعیت ایرلاین‌ها

رئیس کمیته حمل‌و‌نقل کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی با توجه به وضعیت ایرلاین‌ها و فرسودگی هواپیماهای مسافربری، اختصاص اعتبارات ویژه برای بهبود وضعیت این حوزه ضروری است.
کد خبر : ۱۸۵۷۷۷

به گزارش بورس نیوز، شادمهر کاظم‌زاده با اشاره به بودجه 152 میلیارد تومانی بخش حمل‌و‌نقل هوایی در لایحه بودجه سال 98، گفت: در شرایط کنونی با توجه به وضعیت ایرلاین‌ها و فرسودگی هواپیماهای مسافربری، اختصاص اعتبارات ویژه برای بهبود وضعیت این حوزه ضروری است.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره‌شهر در خانه دولت ادامه داد: به نظر من وضعیت اعتبارات دستگاه‌ها و بخش‌ها در لایحه بودجه سال 98 نسبت به لوایح گذشته بسیار کمتر و پایین‌تر است و این مسئله بر تمام حوزه‌ها اثرگذار خواهد بود.

وی با اعلام اینکه میزان اعتبارات لایحه بودجه سال 98 معادل 60 درصدی بودجه سال گذشته است، گفت: این مسئله نشان دهنده آن است که تمام بخش‌ها در سال آینده با کمبود اعتبار مواجه می شود و عرصه حمل‌و‌نقل هوایی نیز از این مسئله مستثنی نیستند.

کاظم‌زاده ادامه داد: با وضعیت اختصاص بودجه در سال آینده و محدودیت‌های اعتباری نمی توان توسعه قابل قبولی را برای حوزه حمل‌و‌نقل به ویژه حمل‌و‌نقل هوایی پیش‌بینی کرد، مگر اینکه در مراحل تدوین و تصویب بودجه، اعتبارات قابل قبولی را برای این بخش اختصاص بدهیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: متأسفانه عملکرد وزارت راه و شهرسازی در سال جاری در بحث واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی مناسب نبوده است، از این رو به نظر من بهترین راه کار برای توسعه و پیشرفت صنعت هوایی، واگذاری این امور و پروژه‌های مرتبط به بخش خصوصی است.

رئیس کمیته حمل‌و‌نقل کمیسیون عمران مجلس گفت: به طور حتم با اعتبارات کنونی دولتی و عدم به کارگیری بخش خصوصی نمی‌توان به پیشرفت دست بیابیم، از این رو قطعا در بودجه سال آینده باید مسئله توجه به بخش خصوصی و جذب سرمایه‌های داخلی در این عرصه مورد توجه قرار گیرد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر