بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خبر داد:

کسر مالیات از دارایی‌ها متناسب با قیمت واقعی

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: در شرایط کنونی حجم وسیعی از اراضی رها شده در شهرها وجود دارد و این مسئله در کلانشهری مانند تهران نیز به وضوح دیده می‌شود، از این رو این دارایی ها متناسب با قیمت واقعی باید شناسایی شده و از آن مالیات کسر شود.
کد خبر : ۱۸۵۸۲۴

به گزارش بورس نیوز، یحیی کمالی‌پور بر لزوم تعیین تکلیف اراضی و زمین های رها شده در درون شهرها تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی حجم وسیعی از اراضی رها شده در شهرها وجود دارد و این مسئله در کلانشهری مانند تهران نیز به وضوح دیده می‌شود، از این رو این دارایی ها متناسب با قیمت واقعی باید شناسایی شده و از آن مالیات کسر شود.

بر اساس قانون از دارایی های مازاد باید مالیات کسر شود

نماینده مردم جیرفت در خانه ملت ادامه داد: بر اساس قانون، در هر بخشی که دارایی افراد بر اثر مرور زمان افزایش پیدا کرده و آن دارایی فراتر از نیازهای طبیعی افراد باشد، باید از آن مالیات کسر شود.

در شرایط کنونی فرار مالیاتی و عدم پرداخت مالیات در حوزه‌های مختلف یکی از مشکلات اساسی کشور محسوب می‌شود، اگر فردی امروز املاک، مستغلات، خودرو یا اراضی مازادی داشته باشد، باید ارزش افزوده این دارایی ها را به دولت پرداخت کند

وی گفت: در شرایط کنونی فرار مالیاتی و عدم پرداخت مالیات در حوزه‌های مختلف یکی از مشکلات اساسی کشور محسوب می‌شود، اگر فردی امروز املاک، مستقلات، خودرو یا اراضی مازادی داشته باشد، باید ارزش افزوده این دارایی ها را به دولت پرداخت کند.

کمالی‌پور ادامه داد: رها کردن و احتکار اراضی بدون پرداخت مالیات اقدامی خلاف قانون محسوب می‌شود و دولت باید از حقوق خود در این عرصه دفاع کند، البته به نظر من تاکنون دولت در این عرصه غفلت کرده و باید هر چه سریع‌تر برای تعیین تکلیف این بخش ورود کند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با بیان اینکه مجلس آمادگی دارد تا در صورت وجود خلاءهای قانونی در بحث اراضی رها شده در درون شهرها، قوانین را اصلاح کند، گفت: نظام‌مند کردن حقوقی املاک و اراضی رها شده می‌تواند به دولت کمک کند تا هم بر این حوزه نظارت کرده و هم متناسب با ارزش افزوده اراضی، مالیات اخذ کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

سامانه جامع تجارت الکترونیک مانع احتکار کالا

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

سامان دادن قیمت کالاها به وسیله ثبات نرخ ارز

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت:

کاهش کیفیت تولید بتن آماده در کشور

در شرایط رکود اقتصادی؛

کسری بودجه شدید در اقتصاد سال 98

ارسال نظر