بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت:

یارانه کشاورزی ابزاری برای تشویق تولیدکنندگان غذای سالم

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: یارانه تولید کشاورزی که در اختیار بخش کشاورزی قرار می‌گیرد ابزارهای خوبی است که می‌توانیم با استفاده از آن تولیدکنندگان غذای سالم را تشویق کنیم.
کد خبر : ۱۸۵۸۵۵

به گزارش بورس نیوز، عباس پاپی‌زاده بالنگان در خصوص نظارت بر تولید محصولات زراعی و کشاورزی سالم، گفت: متولی خاصی در زمینه رصد و پایش باقی مانده سموم و مواد شیمیایی در محصولات کشاورزی وجود ندارد، در حال حاضر سازمان غذا و دارو نمونه‌برداری‌هایی در سطح میادین میوه و تره‌بار انجام می‌دهد اما به دلیل اینکه بحث جرم انگاری وجود دارد و باید به صورت قانونی برخورد شود اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمونه‌برداری و آزمایش باقی مانده سموم و مواد شیمیایی در محصولات کشاورزی و باغی تنها جهت اطلاع‌رسانی انجام می‌شود، ادامه داد: میوه و محصول کشاورزی ناسالم پیگیری نمی‌شود تا به منشاء آن دست پیدا کنند.

برخوردی با محصول کشاورزی ناسالم نمی‌شود

نماینده مردم دزفول در مجلس دهم با اشاره به اینکه عملا برخوردی با تولیدکننده محصول زراعی و باغی ناسالم که بیش از حد استاندارد در آنها باقی مانده سموم و مواد شیمیایی وجود دارد نمی‌شود، اضافه کرد: آزمایش‌های صورت گرفته هیچ تاثیری در سالم‌سازی مواد غذایی کشور ندارد زیرا تولیدکنندگان حوزه کشاورزی در سطح کشور بسیار زیاد هستند و در محل مصرف میوه و تره‌بار امکان تشخیص اینکه محصول آلوده متعلق به کدام تولیدکننده است وجود ندارد.

این نماینده مردم در خانه ملت، گفت: تمامی تولیدکنندگان محصولات زراعی و باغی باید دارای بارکد مشخص باشد و بر روی محصول تولید خود آن را نصب کند تا در هر مرحله‌ای پس از تولید که نمونه‌برداری انجام می‌شود امکان شناسایی و برخورد با تولیدکننده متخلف وجود داشته باشد.

پاپی‌زاده بالنگان با اشاره به اینکه در زمینه سالم‌سازی محصولات غذایی و کشاورزی نیازمند یک متولی واحد هستیم، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی، سازمان میادین میوه و تره‌بار و سازمان غذا و دارو به صورت مجزا در مسیر سلامت غذایی جامعه عمل و نمونه‌برداری می‌کنند اما به هم پیوستگی ندارند.

دستگاهی واحد برای پایش و رصد غذای سالم ایجاد شود

وی اضافه کرد: یک واحد مشخص را بین دستگاه‌های مختلف مانند وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید مشخص کنیم تا از مرحله تولید محصولات غذایی که از مزرعه شروع می‌شود تا سفره را رصد و پایش کند و با تولیدکنندگان غذای ناسالم برخورد قانونی صورت بگیرد و تولیدکنندگان غذای سالم تشویق شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: یارانه تولید کشاورزی که در اختیار بخش کشاورزی قرار می‌گیرد ابزارهای خوبی است که می‌توانیم با استفاده از آن تولیدکنندگان غذای سالم را تشویق کنیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:

نقش مهم صادرات محصولات کشاورزی در ارزآوری

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد:

استفاده بهینه آب و صرفه‌جویی در آب کشاورزی

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد:

سیاست غلط تولید و صادرات محصولات آب‌بر

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی گفت:

مشوق‌های صادراتی دولت برای صادرکنندگان

ارسال نظر