بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:

مشخص شدن تکلیف کارت‌های بازرگانی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تکلیف نحوه صدور کارت‌های بازرگانی در ارتباط با اتاق و صنعت و معدن، یک بار برای همیشه در کشور باید مشخص شود.
کد خبر : ۱۸۵۹۱۶

به گزارش بورس نیوز،محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اصلی ترین مولفه ای که بخش خصوصی از آن نگرانی دارد قیمت گذاری ارزی است که وارد کشور می‌کند که هر چه تفاوت قیمت در نیما و بازار آزاد بیشتر باشد میزان جذابیت اجرای بخشنامه‌های دولت کاهش می‌یابد.

وی افزود: مساله بعدی، مدت زمان ارز برگشتی است که با توجه به متفاوت بودن گروه‌های کالایی، دستورالعمل‌ها باید بازنگری شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: بر ضرورت طبقه‌بندی بخشنامه آخر بانک مرکزی تاکید کرد و افزود: درون اتاق بازرگانی هم پارادکس‌های تصمیم‌گیری در بین طیف‌های مختلف وجود دارد که هر کدام به شکلی نگران هستند.

پورابراهیمی با بیان این که دسته‌بندی یکی از موانع ما شده است بیان کرد: صادرکنندگان عمده را تنبیه و خرد را تشویق می‌کنیم که به این مساله مشکلات ناشی از عدم هویت صادرکنندگان هم اضافه می‌شود.

وی تاکید کرد: تکلیف نحوه صدور کارت‌های بازرگانی در ارتباط با اتاق و صنعت و معدن، یک بار برای همیشه در کشور باید مشخص شود.

پورابراهیمی گفت: بحث تعهد مربوط به تسویه ارز ناشی از صادرات می‌تواند به عنوان موضوع جدیدی مطرح و اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی این توافق را بپذیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد: در این رابطه توافقی بین دولت، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد با این پارلمان انجام و تعهد شود که روش تسویه با تعهدات کلی توسط اتاق صورت گیرد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر