بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بخشنامه‌ها آب‌سردی بر کوره فولادسازان/ رشد تولید بدون صادرات معنایی ندارد

با توجه به حجم سرمایه‌گذاری‌ها طی چند سال گذشته، پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نیز حدود 5 الی 10درصد ظرفیت تولید فولاد کشور افزایش پیدا کند و از 22.5 میلیون تن به 25 میلیون تن برسد اما این حجم تولید نیازمند هموارسازی مسیر صادرات است.
کد خبر : ۱۸۶۰۹۴

بخشنامه‌ها آب‌سردی بر کوره فولادسازان/ رشد تولید بدون صادرات معنایی ندارد

مجید خوروش عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با ارزیابی وضعیت بازار فولاد کشور پس از دستورالعمل بانک مرکزی به خبرنگار بورس‌نیوز اظهار کرد: پس از ابلاغ این دستورالعمل، تمامی فعالان فولادی حاضر در حوزه صادرات مجبور به تعهدات ارزی شدن و همین ممکن، صادرات را نسبت به نیمه نخست سال محدود کرده است.

وی ادامه داد: ایجاد محدودیت صادراتی، نتیجه‌ای به‌غیراز سرریز شدن حجم تولید به بازار داخل نداشته و تنها روند عرضه‌وتقاضا را تحت‌الشعاع قرار داد اما هم‌اکنون وضعیت فولادسازان اصلاً مناسب نیست.

رئیس هیات مدیره شرکت فولاد کویر آران و بیدگل در ادامه در خصوص میزان عرضه‌های محصولات فولادی در بورس کالا نیز گفت: وضعیت عرضه‌ها در این بازار به نسبت گذشته از روند مناسب‌تری برخوردار شده که با اصلاحیه‌های جدید ستاد تنظیم بازار، اوضاع فولادسازان نسبت به قبل بهبودیافته اما کماکان بازار نیازمند اصلاح بوده تا خریداران بتوانند کالای مصرفی خود را بهتر خریداری کنند؛ بورس کالا در این راستا توانسته بازار شفافی را پدید آورد تا عرضه‌های فولادی به نفع تنظیم و کنترل بازار در این بازار به فروش برسد.

خوروش با اشاره به اینکه حجم سرمایه‌گذاری‌ها کوره فولادسازان را داغ نگه‌داشته، تأکید کرد: با توجه به حجم سرمایه‌گذاری‌ها طی چند سال گذشته، پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نیز حدود 5 الی 10درصد ظرفیت تولید فولاد کشور افزایش پیدا کند و از 22.5 میلیون تن به 25 میلیون تن برسد اما این حجم تولید نیازمند هموارسازی مسیر صادرات است.

این فعال صنعت فولاد، مشکلات صادراتی را اصلی‌ترین چالش فولادسازان نام برد و گفت: با توجه به مشکلات ترانزیت و مراودات مالی، امروز صادرات کشور در تیر رأس تحریم‌ها قرارگرفته چراکه حمل‌ونقل کشتیرانی و ترانسفر بانکی معضلاتی را برای این حوزه پدید آورده است.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به اینکه آیا صنایع پایین‌دست فولادی توانسته‌اند با صنایع مادر، کار کنند، افزود:

فعالان این حوزه تاکنون نتوانسته‌اند از این حلقه اتصال منفعت لازم را ببرند تا زنجیره فولاد شکل بگیرد اما بازار نیازمند چرخه فولادی قوی بود تا درزمانی که اقتصاد نیازمند مشکل می‌شود، این صنعت بتواند راهگشا باشد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر