بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
عضو کمیسیون کشاورزی گفت: افزایش قیمت مرغ گرم و کشتار روز در بازار به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های مورد مصرف مرغداری‌ها طبیعی است و شاهد افزایش قیمت مرغ در بازارهای جهانی نیز هستیم.
کد خبر : ۱۸۶۲۴۹

به گزارش بورس نیوز، علی اکبری در خصوص افزایش قیمت مرغ گرم در بازار، گفت: افزایش قیمت مرغ گرم و کشتار روز در بازار به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های مورد مصرف مرغداری‌ها طبیعی است و شاهد افزایش قیمت مرغ در بازارهای جهانی نیز هستیم.

ضعف نظارتی عاملی برای افزایش قیمت‌ها

نماینده مردم شیراز در خانه ملت متاسفانه بخشی از افزایش قیمت محصولاتی مانند مرغ ناشی از جو روانی موجود در بازار و جامعه است، تصریح کرد: بخشی دیگر از افزایش قیمت‌ها به دلیل ضعف‌های نظارتی است، اتحادیه‌ها، صنوف و سندیکاها باید وارد بازار شوند و شرایط به وجود آمده را مدیریت کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توان اتحادیه‌ها و تشکل‌های مشروع باید در شرایط کنونی بازار به منظور جلوگیری از افزایش و کنترل قیمت‌ها مورد استفاده قرار بگیرد، ادامه داد: صرفا و دائما نمی‌توان از دولت انتظار داشت تا به صورت مثال افزایش قیمت‌ها را کنترل کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه خود صنوف در افزایش قیمت‌ها بی تقصیر نیستند و باید با ورود به بازار بخشی از شرایط به وجود آمده را کنترل کنند، عنوان کرد: صرفا صدور بخشنامه توسط اصناف در جهت محدودیت قیمت‌ها کفایت نمی‌کنند و باید در میدان عمل شاهد اقدامات این چنینی باشیم.

اکبری در پایان در خصوص اینکه اصناف ابزار نظارتی لازم به منظور کنترل قیمت محصولاتی مانند مرغ در بازار را دارند یا خیر، گفت: فروشندگان و تولیدکنندگان مرغ صنف هستند و روابط کاری و قانونمندی بین آنها در جریان است و آنها می‌توانند با همکاری یکدیگر قیمت‌ها را متعادل کنند، نمی‌توان منتظر مانند تا دولت فروشگاه به فروشگاه قیمت‌ها را نظارت کند اما باید توجه داشت که این موضوع نافی مسئولیت دولت نیست.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر