بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم امروز نیم‌نگاهی دارد به خودروهای طلبکار تا تغییرات تازه سازمانی.
کد خبر : ۱۸۶۳۲۷
جای خالی سلطان نظارت/ گریه برای گور خالی
به گزارش بورس‌نیوز، آنقدر که در ایران سلطان ریخته در قلب آفریقا نیز این تعداد سلطان  و قلمرو وجود ندارد و باید سران قوا فکری به‌حال قماش سلطان‌ها کنند چراکه اگر نقاط سلطان‌خیز مانند علف هرز در اقتصاد ایران زیاد بوده بخاطر ضعف اجرا، قوانین و نظارت است.

برای مثال زمانی که سلطان سکه رخ نمایی کرد، آیا بانک‌مرکزی همانند سلطان اصلی سکه نمی‌توانست وارد گود شود تا مُهره‌های کوچک بازار قبای سلطانی به تن نکنند یا در خصوص واردات و صادرات، آیا سلطان این قشر می‌تواند بدون اجازه گمرک، حتی یک سوزن وارد کنند؟!؟! قوه‌قضاییه باید همانند سلطان نظارت به این بخش‌های دولتی ورود کند و مو را از ماست بیرون کشد.
البته اینها پیش‌گفتاری بود برای آنکه سلطان خصوصی‌سازی پس‌فردا از اقتصاد کشور بیرون نزند چراکه داستان خصوصی‌سازی و انحرافات آن واقعا نیازمند ورود مدعی‌العموم و پیگیری قاطع این قوه را دارد.

پول تازه کجاست

اوضاع بورس همانند دخل‌وخرج کارگری شده که به انتهای ماه رسیده و از این جیب به آن جیب می‌کند، امروز سهامداران در بانک نوسان می‌گیرند و روز دیگر در گروه خودرویی‌ها و شاید فردا روزی، در گروه پترویی‌ها ؛ مدیرعامل شرکت بورس تهران دیروز مطلبی درخصوص وضعیت معاملات بورس پیشنهادی درباره آن داده که باید وزن بازارسرمایه در تامین مالی ارتقا داده شود اما تاکنون هیچکدام از مدیران این سازمان، چگونگی و راهکاری جدیدی را ارائه نکرده‌اند، کماکان در انتظار نشسته‌ایم تا راهکاری ارائه شود.

خبری برای النگوی خواهر فولادی

از خواهر دوقلوی فولادی خبر رسیده که در راستاي بهره‌مندي از ظرفيت موجود در بند (و) تبصره 5 قانون بودجه سال 1397 كل كشور، تاييديه سازمان تامين اجتماعي در خصوص تهاتر مبلغ 2400 ميليارد تومان از بدهي هاي بانكي شركت ذوب آهن اصفهان با مطالبات سازمان تامين اجتماعي از دولت اخذ شده و رقم نهايي تهاتر بسته به سقف اعتباري بانكها، معادل مبلغ ياد شده يا كمتر خواهد بود كه پس از دريافت تاييديه هاي بانكها، افشاي اطلاعات در قالب فرم اصلاحيه به اطلاع سهامداران محترم خواهد رسيد.

خودرویی‌های طلبکار

قطعه‌سازان شبیه پیشروهای جنگ شده‌اند، تمام بار بر دوش آنها بود و سود حاصل از فعالیت‌ آنها یک راست در جیب خودروسازان خالی می‌شود و بازهم می‌گویند که پول؟ کجاست؟ اما حقیقت آن است که خودروسازان چگونه با این همه نسخه بی‌پولی که به بازار ارائه می‌کنند، پیش‌فروش می‌گذارند و مردم صف می‌کشند؛ معجزات پیامبران نیز این‌مقدار کارایی نداشت.
دوستان قطعه‌ساز توماری نوشته که 280هزارنفر بیکار شده‌اند و فعالان این صنعت امروز به یک‌سوم رسیده‌اند، سوال اینجاست که عدم مدیریت، خلاقیت، بهره‌وری و غیره از آن شماست که صنعت خودرو زمین‌گیر شده است و امروز می‌گوید اگر به ما وام ندهید زمین‌خورده و ترامپ می‌خندد؟!؟! به راستی که ترامپ منتظر خاموشی چراغ خودروسازان بوده چراکه حجم صادرات خودرو، کاری کرده که نفت را فراموش کرده‌ایم؛ نزنید این حرف‌ها را زشت است، خود ترامپ هم می‌خندد.
عوارض گمرگی، قوانین مجلس، تبلیغات صدا و سیما ، انحصار تولید، اختصاص وام های چند هزار میلیاردی ، نیروی کاری مفت ، انرژی مفت،عدم پرداخت مالیات واقعی (آب بستن به گزارشات مالی) و .... برای شماست، گریه دیگر چرا؟

تغییرات سازمانی

امروز طبق شایعه‌ای از بهارستانی‌ها شنیده شد که شاید رئیس ملاصدرا نشین امروز در جلسه شورای عالی بورس تغییر کند و وظیفه‌ای رسانه‌ای حکم کرد که باید اطلاع‌رسانی شود، حال برخی دوستان روضه‌ای گرفته‌اند که نگو و نپرس. این خبر اطلاع‌رسانی بود حکم تغییر شما نیست که تن شما به لرزه افتاده.

باشد که رستگار شویم.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسین بیات
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
با سلام خدمت همه دوستان درباره خودرو چیزی نمی شود گفت هر کجا که دست دولت در ان باشد سفره باز هست مفت خور بی خاصیت فراوان اینها پدر سهامداران خرد رو دراوردن اگر ضرر میکنید اگر عرضه ندارید مدیریت کنید بکشید کنار تا کسی بر کرسی مدیریت تکیه زدند که لایق باشد از مهندسان توانمند بهره برد