بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

نسخه بازگشت صادرات فولادی‌ها/ ارز حاصل از صادرات در جیب فولادی‌ها می‌ماند!

مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان گفت: با راه اندازی کارخانه ۲.۵میلیون تنی گندله فولاد خوزستان در سال۹۸شاهد افزایش سوددهی این شرکت خواهیم بود.
کد خبر : ۱۸۶۶۶۱
فولاد خوزستان برای بازگشت دوباره به بازار اروپا چه شرطی دارد

به گزارش بورس نیوز، محمدکشانی مدیرعامل شرکت فولادخوزستان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز با انتقاد از مصوبه ارزی در خصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات اظهارکرد: تامین سرمایه بنگاه‌های تولیدی از جمله مشکلات روبه‌رو صنایع به شمار می‌آید که باید قانون‌گذار و دولت در راستای سهولت امر تولید، مشکلات را برطرف کرده یا نهایتا راهکاری برای آن ارائه دهند.

وی ادامه داد: تامین مواداولیه مورد نیاز فولادسازان مانند خون در رگ برای کوره‌های فولادی‌ها اهمیت دارد اما نباید فراموش کرد که اگر دارایی بنگاه‌های تولیدی کاهش یابد، طبیعتا مشکلات عمده‌ای برای فولادسازان رخ می‌دهد.

این فعال صنعت فولاد تاکید کرد: از دولت خواسته شده تا اجازه نگه‌داشتن ارز حاصل از صادرات در بنگاه‌های تولیدی را به‌عنوان یکی از ابزارهای تملک شرکت‌های فولادی بر دارایی‌ها را اعطا کند تا با تهاتر شمش فولاد با مواد اولیه، بتوان به بازارهای جدید صادراتی دست پیدا کرد.

کشانی افزود: از سوی دیگر نباید فراموش کرد که سرمایه‌گذاری‌ در معادن از جمله فعالیت فولادسازان بوده که در همین راستا سرمایه‌گذاری عظیمی در معادن شرق کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت در آینده نیز اشاره داشت و گفت: یکی از این برنامه‌ها راه‌اندازی کارخانه‌ای به ظرفیت تولید 2.5 میلیون تن گندله بوده که طی سال آتی اجرایی می‌شود و طبعا این کارخانه می‌تواند باعث افزایش سودرسانی شرکت شود.

مدیرعامل شرکت فولادخوزستان در پایان با اشاره به وضعیت تحریم‌ها، خاطرنشان کرد: ترکش تحریم‌هایی که صنایع فولادی را مورد هدف قرار داد به این شرکت نیز اصابت کرده و متاسفانه بازارهای اروپا و امارات از دست رفته اما کشورهای جنوب شرقی آسیا و هند جزو مشتریان جدیدی به شمار می‌آیند که امروز در لیست خریداران شرکت قرار گرفته‌اند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر مالی شرکت آهن و فولاد ارفع در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اعلام کرد:

سرد نشدن کوره‌ها هنر فولادسازان برای کنترل هیجان بازار

سهام ارزشمندی در راه است

«لوتوس» در چند قدمی عرضه اولیه

ارسال نظر