بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
عضو کمیسیون کشاورزی، گفت:با واردات و توزیع گوشت قرمز منجمد و گرم با صرف هزینه‌های زیاد و صفوف طولانی آن مخالف هستم زیرا اثرات منفی بسیار زیادی دارد.
کد خبر : ۱۸۶۷۸۱

به گزارش بورس نیوز، علی ابراهیمی در خصوص تامین نیاز داخلی کشور به گوشت قرمز و واردات این محصول برای کنترل قیمت‌ها در بازار، گفت: با واردات و توزیع گوشت قرمز منجمد و گرم با صرف هزینه‌های زیاد و صفوف طولانی آن مخالف هستم زیرا اثرات منفی بسیار زیادی دارد.

نماینده مردم شازند در مجلس دهم با اشاره به اینکه اگر تمامی مبالغ صرف شده برای واردات گوشت را جمع آوری و در زمینه افزایش تولید و قدرت خرید مردم هزینه کنیم اثر بخشی بهتر و بیشتری در کاهش قیمت گوشت قرمز دارد، ادامه داد: واردات گوشت قرمز به منظور کنترل بازار به دلیل وجود اختلاف قیمت با سایر کشورهای همسایه اثر بخشی لازم را ندارد.

این نماینده مردم در خانه ملت با تاکید بر اینکه باید به هر نحوی از مصرف کننده حمایت کنیم تا قدرت خرید آن افزایش پیدا کند، عنوان کرد: زمانی که با کشورهای همسایه اختلاف قیمت داریم صادرات گوشت افزایش پیدا می‌کند و تولیدات داخلی توان پاسخ به نیاز کشور را از دست می‌دهد.

ابراهیمی در خصوص وجود مافیا در زمینه واردات گوشت قرمز برای تامین نیاز بازار داخلی، گفت: نمی‌توان وجود مافیا در واردات گوشت قرمز را نادیده گرفت، در هر نقطه‌ای که اختلاف قیمت وجود داشته باشد مافیا نیز حضور پیدا می‌کند.

رئیس کمیته، دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وجود اختلاف قیمت گوشت در داخل کشور در مقایسه با سایر کشورهای همسایه به هر میزان که واردات داشته باشیم از کشور نشتی می‌کند و از طریق قاچاق به کشورهای همسایه می‌رود، گفت: باید به مردم کمک مالی کنیم تا بتوانند قدرت خرید کافی را داشته باشند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه میزان خروج گوشت از کشور افزایش پیدا کرده و همین موضوع باعث بروز کمبود در بازار شده است، ادامه داد: واردات گوشت برای تامین نیاز داخلی امکان پذیر نیست و تنها منابع مالی کشور را هدر می‌دهد، با استفاده از هواپیما نهایتا 20 تا 30 تن گوشت به کشور وارد شود تقسیم هزینه واردات گوشت در میان مردم اثرگذاری بیشتری دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: همانگونه که در کنترل واردات کالای قاچاق ناتوان هستیم در کنترل صادرات کالای قاچاق از کشور نیز توانایی لازم را نداریم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
برای ساماندهی بازار گوشت انجام شود؛

جلوگیری از قاچاق دام زنده

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

توزیع گوشت قرمز در شان مردم ایران نیست

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت:

فروش اینترنتی گوشت نتیجه مطلوب ندارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:

کاهش عرضه دام زنده در بازار

ارسال نظر