بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
در پایان معاملات هفتگی بازارهای ارزی صورت گرفت؛

سقوط آزاد نرخ یورو در دو هفته اخیر

در پایان معاملات هفتگی بازارهای ارزی، ارزش یورو در برابر دلار، فرانک و پوند کاهش یافت.
کد خبر : ۱۸۶۸۸۷
به گزارش بورس نیوز، هر یورو در آخرین دور از معاملات بازارهای ارزی به ۱.۱۳۵۳ دلار رسید که از چهارم ژانویه بی‌سابقه بوده است. تضعیف ارزش یورو در شرایطی اتفاق افتاد که دلار به لطف انتشار اخبار مثبت از روند مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا، جان تازه‌ای گرفت و بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری آمریکا نیز با گذشتن از ۲.۷۸ درصد، در قله سه هفته اخیر خود ایستاد.

تحلیلگران موسسه "یونی کردیت" در گزارشی نوشتند انتظار می‌رود با توجه به چشم‌انداز نگران‌کننده اقتصادی منطقه یورو، ارزش یورو در برابر همتایانش در روزهای پیش رو نیز کاهشی  باشد. ارزش یورو در برابر دلار در ماه دسامبر سال گذشته ۴ درصد افزایش یافته بود.

مشکلات اقتصادی ۱۹ کشور عضو منطقه یورو نه تنها باعث بسته شدن دست بانک مرکزی اروپا در افزایش نرخ بهره شده بلکه جلوی پیشروی یورو در برابر دلار را نیز گرفته است. موسسه "گورتسکی" در گزارشی اعلام کرده است انتظار می‌رود امسال ارزش یورو تا سطح ۱.۰۸ دلار نیز کاهش یابد اما تا پایان سال در سطح ۱.۱۴ دلاری به کار خود خاتمه دهد.

در حال حاضر هر یورو به ازای ۸۰.۹۹۷۳ روپیه هند، ۱.۵۸۶۲ دلار استرالیا، ۱.۵۰۷۳ دلار کانادا، ۱.۱۳۲۰ فرانک سوئیس، ۱۲۴.۸۱۵۱ ین ژاپن و ۷.۷۰۶۴ یوان چین مبادله می شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بانک مرکزی اعلام کرد؛

ثبات قیمت در نرخ ۴۷ ارز رسمی

اختلاف ادعای بانک‌ها و رقم حسابرسی شده؛

مطالبات بانکی‌‌ها از دولت چقدر است

ارسال نظر