بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم امروز نیم‌نگاهی دارد به رشد بیمه‌ای با علامت سوالی بزرگ تا ابرتهاتری به کام بانک‌ها و دولت.
کد خبر : ۱۸۶۹۲۹
به گزارش بورس‌نیوز، درحالی‌که شاخص‌کل کماکان با نبضی ضعیف به استقبال بهمن‌ماه حرکت می‌کند که آزادشدن قیمت سیمانی‌ها، شفافیت قیمت نفت و عرضه آن در بورس‌انرژی به نفع پتروشیمی‌ها، اقبال به گروه‌های دارویی بخاطر نرخ ارز و البته استقبال از غذایی‌ها در بازار مشهود بوده اما خبر جالب‌تر آنجاست که کارگزاری‌ها پرچم نامفهوم در دست گرفته‌اند.

طبق شنیده‌ها از سخنگوی راه‌پله‌ها که در حال تبدیل شدن به سلطان بوده، برخی کارگزاری‌ها ساز فروختن و رفتن سر می‌دهند و در محافل خصوصی‌ خود انتقاد را پیش‌گرفته‌اند که بازار برای ماندن خوب نیست؛ ای دوستانی که هنوز سفر نکرده‌اید و در این قافله جای دارید، یادتان نرفته که تا 3 سال پیش با یک وانت آمدید و فردا با چند کامیون می‌روید.

احتیاط، بعدا خروج

چندی پیش خبری از دریچه ساعت پنج‌ونیم اطلاع‌رسانی شد که اروپایی از برجام خداحافظی و به ایران پشت کرده‌اند که تکذیبیه‌های فراوانی آمد و گفتند خبر را حذف کنید، اما در تازه‌ترین شنیده‌ها کشورهای اروپایی بعد از نمایش‌های ساختگی مخالفت با آمریکا و مانور روی وعده‌ و وعید‌های لفظی برای حفظ برجام، اکنون منفعت را در آشکارسازی غش به سمت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دیده‌اند و آماده اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران هستند.

چهار دیپلمات ارشد گفته‌اند «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از بیم آنکه اقدامات سریع علیه ایران به فروپاشی برجام منجر شود، با احتیاط در این زمینه اقدام می‌کند.

رشد بیمه‌ای با علامت سوالی بزرگ

داستان بیمه و شخص ثالث به‌اندازه‌ای مبهم و با ابری مه‌آلود همراه شده که بیمه‌ها اذعان دارند که ای‌خدا بشود، مردم می‌گویند ای‌خدا نشود اما رئیس‌کل بیمه گفته راننده محور شدن بیمه شخص ثالث به مفهوم صدور بیمه نامه برای هر راننده نیست.

بر این اساس بیمه نامه شخص ثالث صرفا برای خودرو صادر می شود و به هیچ وجه  چند بیمه نامه برای یک وسیله نقلیه صادر نمی شود.

اگر تصمیم تغییر نکند باید بگوییم خدایا شکر.

ابر تهاتری به کام بانک‌ها و دولت

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مانده بدهی بانک‌های دولتی در آخر سال ۹۶ به بانک مرکزی با بدهی دولت به بانک مرکزی تهاتر می‌شود اما در خبرهایی که ما شنیده‌ایم 20 بانک حدود 73 هزار میلیارد تومان بدهی دارند و چگونگی این تهاتر هنوز در ابهام وجود دارد.

بانک صادرات ۸۵.۵۱۰میلیارد ریال ، بانک آینده ۴۷.۶۸۶میلیارد ریال، بانک تجارت ۴۰.۰۰۰میلیارد ریال، بانک ملت ۳۰.۰۰۰میلیارد ریال، بانک سرمایه ۲۶.۶۸۶میلیارد ریال، بانک پارسیان ۱۰.۰۰۰، بانک گردشگری ۸.۹۹۱میلیارد ریال، بانک انصار ۲.۷۷۸میلیارد ریال و بانک پاسارگاد ۱.۳۱۶میلیارد ریال از ارقام این بدهی‌ها عنوان شده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر