بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را به‌منظور توسعه روستاها و مناطق محروم ضروری دانست و گفت: این موضوع علاوه بر اینکه منجر به تولید انرژی پاک می‌شود صادرات و ارزآوری را برای کشور به همراه دارد و می‌توان از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق محروم ایجاد اشتغال کرد.
کد خبر : ۱۸۶۹۳۶

به گزارش بورس نیوز، علی گلمرادی توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را به‌منظور توسعه روستاها و مناطق محروم ضروری دانست و گفت: این موضوع علاوه بر اینکه منجر به تولید انرژی پاک می‌شود صادرات و ارزآوری را برای کشور به همراه دارد و می‌توان از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق محروم ایجاد اشتغال کرد.

نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان در خانه ملت افزود: اگرچه آغاز توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر تامل‌برانگیز بود اما ادامه مسیر توسعه به دلیل محدودیت‌های تجهیزاتی، زیرساختی و سرمایه با مشکل رو به رو شد.

وی معتقد است اگر دولت با برنامه‌ریزی مدون در مسیر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت کند مانع از تخلیه بیش از پیش روستاها و مهاجرت روستاییان به دلیل مشکلات حوزه کشاورزی خواهد شد و معیشت و اشتغال آن‌ها رونق پیدا می‌کند، ضمن آنکه می‌توان از این محل کمبود انرژی کشور را جبران کرد.

گلمرادی اضافه کرد: مسئولان سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) برای توسعه بسیار پرانگیزه هستند و برنامه‌های متعددی برای پیشرفت در نشست‌های خود با کمیسیون انرژی مجلس ارائه کرده‌اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه انگیزه مسئولان سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر بالا است اما محدودیت‌ها و موانعی نیز وجود دارد، اظهار کرد: به‌عنوان مثال مردم هنوز آگاهی لازم را از اهمیت انرژی‌های تجدیدپذیر کسب نکرده‌اند لذا باید از ظرفیت رسانه ملی به منظور افزایش آگاهی مردم نهایت استفاده کرد تا در ادامه مشارکت آن‌ها برای سرمایه‌گذاری در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر افزایش یابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس لازمه استفاده از فناوری‌های انرژی تجدیدپذیر را در برطرف کردن موانع مالی، قانونی، مقررات‌گذاری و سازمانی موجود دانست و گفت: تنظیم نقشه راه برای توسعه انرژی تجدیدپذیر در یک رویکرد سه مرحله‌ای «استفاده از محرک‌های سیاستی تشویقی»، «بهبود رقابت و مقررات‌زدایی فضای بازار» به همراه «افزایش قابل توجه در مقیاس فعالیت‌ها» در توسعه انرژی تجدیدپذیر متناسب با توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی مؤثر خواهد بود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر