بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
درباره آزادراه جدید به طول ۱۴۳ کیلومتر صورت گرفت؛

امضاء تفاهم‌نامه جدید بین ایمیدرو و وزارت راه

تفاهم نامه احداث باند دوم جاده تربت حیدریه- رشتخوار- خواف سنگان به طول ۱۴۳ کیلومتر بین ایمیدرو (شرکت تامین و توسعه زیرساخت های شرق ایران) و وزارت راه و شهرسازی (شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور) امضا شد.
کد خبر : ۱۸۷۴۱۶
به گزارش بورس نیوز، خداداد غریب پور در نشست مشترک با خیراله خادمی، معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سعید محمدزاده و سرمایه گذاران منطقه سنگان، گفت: با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده در این منطقه (17.5 میلیون تن کنسانتره و 15 میلیون تن گندله)، حداقل 25 میلیون تن جابجایی بار صورت خواهد گرفت که در حال حاضر، بخش ریلی 7 میلیون تن ظرفیت دارد.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای جا به جایی مواد معدنی، خطوط جاده ای و ریلی توسعه خواهند یافت که این امر نیازمند تامین 250 میلیارد تومان اعتبار، طی 3 سال است.

غریب پور اظهار داشت: ما به عنوان ایمیدرو در کنار سرمایه گذاران خواهیم بود. ایمیدرو 20 درصد از این میزان سرمایه را تامین می کند و 80 درصد دیگر توسط سرمایه گذاران به نسبت سهمشان از تولید پرداخت می شود. وی افزود: از مسئولان منطقه انتظار داریم فضای لازم را برای فعالیت سرمایه گذاران و رفع مشکلات احتمالی فراهم کنند.

سهم 50 درصدی وزارت راه

خادمی معاون وزیر راه نیز در این مراسم گفت: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ردیف بودجه دارد و سهم 50 درصدی خود را در قالب طرح های تملک دارایی های سرمایه ای و موافقتنامه های مبادله با سازمان برنامه و بودجه کشور تامین می کند.

وی ادامه داد: طبق تفاهم نامه، این شرکت نسبت به انجام مطالعات و نقشه های اجرایی، آزادسازی و تملک اراضی واقع شده در مسیر، انجام تشریفات مناقصه و انتخاب پیمانکار، دستگاه نظارت و غیره اقدام خواهد کرد.

سرمایه گذاری در مناطق محروم

سعید محمدزاده، مدیرعامل راه آهن در این جلسه گفت: صرف هزینه در حوزه ریلی، نوعی سرمایه گذاری در مناطق محروم محسوب می شود و سرمایه گذاران از مزایای مربوطه بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: از جمله این مزایا، اینکه به ازای هر تن کیلومتر باری که از حمل و نقل جاده‌ای به حمل و نقل ریلی منتقل شود معادل ریالی 35 سی‌سی سوخت و به ازای هر نفرکیلومتر معادل ریالی 20 سی‌سی سوخت صرفه جویی می شود و به سرمایه گذاران تعلق می‌گیرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
درجلسه رییس هیات مدیره ایمیدرو با روسای تشکل‌های معدنی صورت گرفت؛

ضرورت بازنگری نقشه راه معادن

در نشستی با روسای تشکل‌های معدنی صورت گرفت؛

تاکید رییس هیئت‌مدیره ایمیدرو بر ضرورت همکاری با بخش خصوصی

مهر تایید زنگنه بر انتخاب پارسیان به عنوان هاب سوم پتروشیمی کشور:

طرح جامع توسعه پتروشیمی در این منطقه ویژه کلید خورد

ارسال نظر