بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
برخی نسبت‎ها در شرکت‎های بیمه از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی شرکت‎های بیمه در پوشش واگذارنده نمود پیدا کرده‎اند که پیام‎های گوناگونی مخابره می کند. «وحافظ» و «ملت» بهترین عملکرد را در بین شرکت‎های بیمه به نام خود ثبت کرده‎اند.
کد خبر : ۱۸۷۴۳۵

به گزارش واحد سنجش و راه حلهای رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، در خصوص شرکتهای بیمه، نسبت حق بيمه اتكايي واگذاري به حق بيمه ناخالص اهمیت در خور توجهی دارد و برای تحليل سياستهای كلان اتكايي شرکت مورد استفاده قرار می گیرد. این نسبت سهم واگذاری يك موسسه بيمه (بيمه‎گر) به بيمه‏‎گران اتكايی را نشان ميدهد و هر چه مقدار آن کمتر باشد بیانگر ثبات و توانگری مالی بیشتر شركت بيمه است.

از «ما» تا «آسیا» / کدام یک از شرکت‎های بیمه روی پای خود ایستاده‎اند

در واقع نسبت حق بيمه اتكايی واگذاری به حق بيمه ناخالص، ميزان انتقال ريسک يا اتكای شرکت بيمه را به بيمه‏‎گران اتكايی بيان مي كند. در صورتی که اين نسبت بالا باشد، آن شرکت بیش از آن که نقش بیمه‎گر داشته باشد، در لباس یک واگذارنده ظاهر می‎شود و مشاركت كمتری در نگهداری ريسكهای بيمه شده دارد. به طور معمول، میزان مطلوب اين نسبت حداكثر 50 درصد لحاظ می‎شود.

در تصویر ذیل شرکتهای بیمه حاضر در بازار سهام بر اساس نسبت حق بيمه اتكايي واگذاری به حق بيمه ناخالص رتبهبندی شدهاند.

از «ما» تا «آسیا» / کدام یک از شرکت‎های بیمه روی پای خود ایستاده‎اند

بر این اساس، «نوین» با نسبت 34 درصد ضعیف‎ترین عملکرد را در این گروه دارد که به معنای این است که از ثبات و توانگری مالی کمتری برخوردار است و بیش از سایرین به شرکتهای بیمه اتکایی وابسته است.

در رتبههای بعدی، «ما» و «ودی» با ضریب 32 درصد قرار گرفتهاند.

مطابق انتظار، در انتهای لیست، «اتکام» و «اتکای» که خود یک شرکت بیمه اتکایی محسوب می‎شوند، قرار دارد. «وحافظ» و «ملت» با نسبت حق بيمه اتكايي واگذاري به حق بيمه ناخالص 10 درصدی بهترین عملکرد را در بین شرکتهای بیمه به نام خود ثبت کردهاند و اتکای کمتری به شرکتهای اتکایی دارند. «آسیا» نیز با ضریب 15 درصدی اطمینان بالایی به عملکرد خود دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر