بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در صورتی که صنعت خودروسازی در کشور وجود نداشت برای واردات خودروهای موردنیاز باید سالانه 15 هزار میلیارد دلار هزینه می‌شد در حالیکه در حال حاضر حدود 5 هزار میلیارد دلار برای واردات قطعات موردنیاز خودروسازی هزینه می‌شود.
کد خبر : ۱۸۷۴۵۳

به گزارش بورس نیوز، رضا رحمانی در پاسخ به اینکه علت مشکلات متعدد در خودروسازی علیرغم حمایت های بسیار از این صنعت چیست؟ گفت: اگرچه در سال‌های گذشته حمایت های خوبی از این صنعت انجام گرفت اما پس از تحریم های جدید حمایت جدی مانند پرداخت تسهیلات به آنان اتفاق نیافتاد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اینکه در خودروسازی همه دم از تولید ملی می‌زنند درحالیکه با شروع تحریم‌ها خودروسازان از عمل به تعهدات وا مانده‌اند خودورسازی چه منفعتی برای کشور دارند، خاطرنشان کرد: در صورتی که صنعت خودروسازی در کشور وجود نداشت برای واردات خودروهای موردنیاز باید سالانه 15 هزار میلیارد دلار هزینه می‌شد در حالیکه در حال حاضر حدود 5 هزار میلیارد دلار برای واردات قطعات موردنیاز خودروسازی هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: در واقع صنعت خودروسازی ایران علیرغم مشکلات موجود 10 هزار میلیارد دلار برای کشور صرفه اقتصادی به همراه دارد.

وزیر کابینه دوازدهم با بیان اینکه کیفیت بسیاری از خودروهای داخل قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه جامعی برای افزایش کیفیت و رونق تولید داخل در این حوزه دارد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:

تلاش برای حفظ تولید موجود

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در یزد انجام شد؛

افتتاح مرکز خدمات کسب و کار فناوری

ارسال نظر