بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
این اوراق با نرخ اسمی ۱۹ درصد سالانه عرضه می‎شود؛ سررسید سه ساله است و پرداخت سود آن هر ۶ ماه یکبار صورت می‎گیرد.
کد خبر : ۱۸۷۴۸۸

به گزارش بورس نیوز، مسعود کرباسیان گفت: این اوراق با نرخ اسمی ۱۹ درصد سالانه عرضه میشود؛ سررسید سه ساله است و پرداخت سود آن هر ۶ ماه یکبار صورت میگیرد.

وی یادآور شد: این اوراق از سوی شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند و با ضمانت شرکت ملی نفت ایران منتشر می‌‏شود و عرضه به مدت سه روز ادامه مییابد.

تالین منصوریان، سرپرست مدیریت سرمایهگذاری و کسبوکار شرکت ملی نفت ایران در این باره توضیح میدهد: در مرحله نخست، روز سیزدهم بهمن ماه شاهد انتشار هزار میلیارد تومان اوراق منفعت در فرابورس خواهیم بود و امیدواریم با کسب مجوزهای لازم، بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان اوراق دیگر نیز تا پایان سال منتشر شود.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار است که اوراق منفعت برای طرحهای صنعت نفت منتشر میشود، ادامه میدهد: مقدمات این کار از سوی شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند و با پیگیریهای مستمر شرکت ملی نفت ایران و همکاری و تعامل سازمان بورس و اوراق بهادار فراهم شده است و میتواند یکی از گزینه‌‏های قابل اتکا برای تامین منابع مالی مورد نیاز در اجرای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت باشد.

منصوریان درباره بازگشت اصل و فرع اوراق نیز با اشاره به وجود ارکان پذیرهنویس و بازارگردان در این عرضه گفت: ضمانت اصلی بازگشت اصل و فرع این اوراق، منافع و عواید محصول است که بر اساس قوانین و مصوبات مربوطه، بازپرداخت از محل بخشی از این عواید صورت میگیرد. افزون بر این، شرکت ملی نفت ایران ضامن اوراق خواهد بود.

سرپرست مدیریت سرمایهگذاری و کسبوکار شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: شرکت ملی نفت ایران به این راهکار اکتفا نکرده و بررسی سایر ابزارهای تامین مالی و بهرهمندی از انواع فرصتهای موجود در بازار سرمایه، بانکها و... را با درنظر گرفتن ماهیت پروژهها مدنظر دارد و با جدیت دنبال میکند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر