بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
در حالی که پیش بینی می‎شد به سبب تحریم‎ها و افزایش بهای تمام شده تولید، حداقل 50 درصد درآمد فروش از درگاه صادرات به دست آید، به سهم 13 درصدی قناعت گردید. اما با این وجود، به سبب رشد نرخ فروش محصولات و جذب بهتر بازار فروش، توانسته خود را به سطوح بالا برساند.
کد خبر : ۱۸۷۵۴۲

به گزارش واحد سنجش و راه حل های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، تولید و فروش شرکت «آهن و فولاد ارفع» تحت تاثیر رکود موجود در صنعت ساختمان و کاهش اجرای پروژههای جدید با محدودیت روبرو شده است. به همین جهت، تمرکز خود را از بازار داخل به خارج معطوف کرد. اما به سبب دور جدید تحریمها و محدودیتهای ایجاد شده در استفاده از ارز حاصل از صادرات، فروش صادراتی تنها 13 درصد از کل فروش را تشکیل داده؛ در حالی که پیش بینی میشد حداقل 50 درصد درآمد فروش از درگاه صادرات به دست آید.

جهش «ارفع» با دلارهای گران / انتظارها برای تعدیل سبزتر

اما با این وجود، به سبب رشد نرخ فروش محصولات و جذب بهتر بازار فروش، توانسته خود را به سطوح بالا برساند.

«ارفع» در 10 ماهه سال جاری 20692 میلیارد ريال درآمد کسب کرده که 112 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان میدهد و در مقایسه با دوره 12 ماهه سال گذشته، 54 درصد بالاتر ایستاده است. به همین جهت فرایند زیان ده سال گذشته در سال جاری به سوددهی بدل شده است.

در ابتدا روند تولید این شرکت را بررسی کردیم که بیانگر رشد میزان تولید در سال جاری به خصوص در دو ماه آذر و دی، است.

جهش «ارفع» با دلارهای گران / انتظارها برای تعدیل سبزتر

روند مقدار فروش نیز بهتر از سال گذشته بود و در ماههای اخیر به مراتب بهتر از ماههای قبل از آن بوده است. مقدار فروش دی ماه سال جاری 109 درصد رشد نسبت به آذر ماه داشته که در نوع خود جالب توجه است. شرکت برآورد کرده در 3 ماهه چهارم سال 237 هزار تن محصول به فروش برساند، که در دی ماه به تنهایی 133 هزار تن فروخته شده و اگر با همین فرمان به پیش رود، قطعا فراتر از ارقام پیش بینی شده، فروش به ثبت خواهد رسید.

جهش «ارفع» با دلارهای گران / انتظارها برای تعدیل سبزتر

به این ترتیب، مبلغ فروش در دی ماه رکورد فروش ماهانه را زد و به سطح 3622 میلیارد ريال رسید. شایان ذکر است که در آذر ماه 1724 میلیارد ريال درآمد فروش کسب شده بود. نرخ فروش محصولات به موجب رشد دلار، افزایش چشمگیری داشت و در مهر ماه به اوج خود رسید.

جهش «ارفع» با دلارهای گران / انتظارها برای تعدیل سبزتر

در مجموع، سال 97 برای «ارفع» بسیار خوش یمن و پربار بود و قطعا تا پایان سال، رقم مطلوبی بعنوان سود کنار خواهد گذاشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر