بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
با 30 هزار میلیارد تومان عملیاتی می‌شود؛

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همسان سازی حقوق بازنشستگان را «نیازی اساسی و مهم» دانست و گفت: بر اساس برآوردها، برای این کار حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم که این رقم برای امسال است و در سال آینده این میزان تغییر می‌کند.
کد خبر : ۱۸۷۷۰۳
به گزارش بورس نیوز، محمد شریعتمداری تصریح کرد: به طور طبیعی تاکنون در بودجه عمومی امکان تامین این منابع وجود نداشته است و اگر خلق منبعی جدید در مجلس صورت بگیرد، با توجه به اینکه تغییرات اعمالی نمایندگان مجلس در بودجه بسیار محدود است، احتمال دارد اجرای همسان سازی به تاخیر بیفتد.  

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین نیازهای امروز جامعه مرتبط با قشری است که اگر صحبت از کرامت و عزت انسانی می کنیم، شایسته ترین انسان ها به شمار می روند؛ زیرا پس از ۳۰ سال خدمت بازنشسته شده اند و امروز با این بازنشستگی متکفل برخی از امور فرهنگی، اخلاقی و فکری هستند و باید از آرامش خاطر در زندگی برخوردار باشند که لازمه آن بهره مندی از حداقل هاست. بنابراین این حقشان است و به لطف و کرامت ما نیازی نیست.

شریعتمداری تصریح کرد: معتقدیم عزت و کرامت ما در آینده به این بستگی دارد که امروز چگونه بازنشستگان را می بینیم؛ توصیه می شود به این موضوع توجه ویژه شود تا در آینده شاهد شرایط بهتری برای آنها باشیم. این افراد در شرایط تحریم بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند و باید برای آنها اقدام جدی شود.

به اصلاح پارامتریک نیازمندیم

شریعتمداری در پاسخ به این سوال که آیا برای افزایش سن بازنشستگی برنامه ریزی شده است، گفت: مفهومی تحت عنوان «اصلاحات پارامتریک» یک مساله اساسی در نحوه ارائه خدمات است. برخی افراد معتقدند ما به طور گشاده دستانه در زمینه ارائه خدمات دوران بازنشستگی، از کارافتادگی و تامین درمان در قوانین و مقررات پیش رفته ایم اما جامعه کارگری و بازنشستگان نظر معکوسی به این موضوع دارند.

وی اصلاحات پارامتریک را ضروری دانست و ادامه داد: اصلاحات پارامتریک با اینکه امری قابل بررسی است، آثار اجتماعی خاص خود را دارد و باید با دقت در مورد آن صحبت شود و نمی شود برخی خدمات را حذف کرد؛ می شود به صورت فیزیکی حساب بستانکار و بدهکار را با یکدیگر تطبیق داد اما با یک جامعه زنده و مهم روبروییم که باید درباره آنها تصمیم معقول گرفته شود و یکی از راه ها اصلاحات پارامتریک است.

اصلاحات پارامتریک و ساختاری شامل مواردی مانند تغییر ضرایب، سال‌هایی که بیمه‌گذار باید بپردازد و ضرایب خاص سهم دولت است. گفته می شود اصلاحات پارامتریک (موردی) یکی از مسائل مورد نیاز سازمان تامین‌ اجتماعی است که باید در مقررات و سازوکارهای بیمه ‌ای اعمال شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
برنامه‌های وزیر کار برای افزایش حقوق کارگران؛

فاصله بین حداقل معیشت و حداقل دستمزد کارگران کم شد

برنامه‌های وزیر کار برای افزایش حقوق کارگران؛

فاصله بین حداقل معیشت و حداقل دستمزد کارگران کم شد

ارسال نظر