بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
آمارهای منتشر شده از عملکرد بازرسی سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها نشان می دهد در ۹ ماهه امسال ۶ هزار و ۹۴۹ پرونده قاچاق تشکیل شده است.
کد خبر : ۱۸۷۷۳۷
به گزارش بورس نیوز، در این مدت 2 میلیون و 591 هزار و 111 مورد بازرسی از سوی سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها انجام شده که 290 هزار و 72 مورد آن بازرسی های کشف قاچاق بوده است.

برپایه این گزارش، در مدت یاد شده همچنین 66 هزار و 779 مورد گشت مشترک با همکاری سایر دستگاه ها و ارگان ها از جمله تعزیرات حکومتی، شبکه های بهداشت و درمان، سازمان دامپزشکی، نیروی انتظامی و بازرسی اصناف به انجام رسید.

ارزش ریالی پرونده های قاچاق تشکیل شده در 9 ماهه امسال 6659 میلیارد ریال برآورد شده است.

پیشتر وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود، بیشترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده شهریورماه امسال مربوط به گروه های لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی و صنایع غذایی و لوازم ‌یدکی بود.

در شهریورماه بیشترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده به ترتیب مرتبط با گروه های لوازم خانگی با سه هزار و 6 میلیارد ریال بود. لوازم آرایشی و بهداشتی با یک هزار و 904 میلیارد ریال، مواد خوراکی و صنایع غذایی با 103 میلیارد ریال و لوازم ‌یدکی با 60 میلیارد ریال در رده های بعدی قرار گرفت. ارزش کشفیات سیگار، توتون، تنباکو و محصولات دخانی نیز 33 میلیارد ریال بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر