بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به قرمزپوشی بازار سرمایه در اولین روز هفته تا پروفسورهای دیپلمه.
کد خبر : ۱۸۷۷۶۹
به گزارش بورس‌نیوز، بازارسرمایه باردیگر روز قرمزپوش را در ابتدای هفته تجربه کرد و حتی بانک تجارت، لوتوس و های‌وب نتوانست با ارزش معاملات بالا، چاره‌ای بر بازار داشته باشد.

با نگاهی دقیق‌تر می‌توان دریافت که در شاخص‌های کلان حتی صنعتی‌ها با منفی 248 واحدی بازار را به اتمام رساندند و مالی‌ها نیز روندی نزولی را تجربه می‌کنند و 50 شرکت فعال بورسی نیز شاخص منفی 19.33 را امروز به خود دیدند.

با این حال پارک کردن سرمایه مقابل شرکت بورس‌تهران و عدم ورود سهامدار جدید به این بازار در حالی صورت می‌گیرد که بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری رنگ باخته‌اند و فتیله بانکی نیز برای جذب سرمایه سوخته است اما نه تنها مسکنی برای این روزهای بازارسرمایه ارائه نشده بلکه بادی بهاری و آرام به تابلوی بورس می‌وزد و خبری از اتفاقات جدید نیست.

بازار در انتظار خبرهای جدیدی از غرب شده و گویا هیچ‌اتفاقی جدیدی رخ نخواهد داد فقط صورت‌مسئله قرار است از برجام به نام دیگری تغییر پیدا کند.

پروفسورهای دیپلمه

شاید از تعجب به کما برویم وقتی شنیده شود برای برخوردار شدن از معافیت‌های مالیاتی تجدید ارزیابی، برخی از مدیران شرکت‌ها برای آنکه زیرمجموعه خود را زیان‌ده نشان دهند، سودهایی به جیب می‌زنند که در حساب‌های سوئیس نیز جا نمی‌شود.

اینجاست که سازمان امور مالیاتی باید کلاه از سر بداشته و تمام قد به افتخار این دوستان سوئیس نرفته دست خود را به‌عنوان تسلیم بالا ببرد.

امیدورایم تلنگری برای این زیرمجموعه وزارت اقتصاد باشد تا مدیران شرکت‌هایی که هر روز دست آنها در جیب سهامدار است را شناسایی کند و بعدها نگویند که ما نمی‌دانستیم، بورس‌نیوزی‌ها یکسری مسائل از خصوصی‌سازی را گفتند و پس از دو ماه واقعی شد، این موضوع را نگذارید واقعی شود.

مالیاتی‌چی‌های عزیز بهتر نیست یک‌سال فرصت دهید به همه تا بدون شمولیت ماده 141 از این معافیت استفاده کنند تا صورت های مالی بیشتر شفاف شود تا اینکه شرکت‌ها از جیب مردم ببرند.

هست اما نیست

می‌توان در ترکیب سهامداران عمده شرکت مجتمع فولاد صنعت بناب، نام بانک گردشگری را دید در حالی که اثری از آثار مالی این شرکت در صورت های مالی تلفیقی و یا گروه اصلی بانک گردشگری وجود ندارد اما آمدیم سوالی بپرسیم دیدیم که اصلا هیات مدیره پاسخگویی ندارد.

اما شرکت مجتمع فولاد بناب در سال 1390 به بهانه آنچه که عدم وصول مطالبات معوقه و تملیک از روی ناچاری از سوی بانک گردشگری عنوان شده بطور کامل به این بانک واگذار شده و این در حالی است که شائبه سهم 30 درصدی این شرکت فولادی تا قبل از واگذاری به نام جهانگیری و سپس واگذاری آن به چند برابر قیمت به بانک گردشگری قابل تامل است.

یکی از فارس به بورس‌انرژی می‌رود

یکی از زیرمجموعه‌های «فارس» برای ورود به بازار در حال هماهنگی لازم جهت انجام الزامات بورس بوده تا با هماهنگی این هلدینگ وارد بورس انرژی شود.

این پتروشیمی دارای چهار شرکت تابعه تولیدی فرآورش ، بسپاران ، کیمیا و کارون است .
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری صورت گرفت؛

رونمایی از نسخه جدید سامانه آنلاین خدمات سفر و گردشگری "اپرو"

در زمینه توسعه سرمایه‌گذاری بخش گردشگی؛

بانک گردشگری و سازمان میراث فرهنگی تفاهم‌نامه امضا کردند

به‌منظور تعامل و گفت‌وگو با فعالان بخش گردشگری صورت گرفت؛

بازدید مدیرعامل بانک گردشگری از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

ارسال نظر