بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت:

نقش اساسی شرکت ملی حفاری ایران در چهاردهه گذشته

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: شرکت ملی حفاری ایران در حدود چهار دهه گذشته نقش اساسی در ایجاد ظرفیت‌های جدید، توصیف و توسعه مخازن، حفظ، نگهداشت و افزایش تولید نفت در کشور ایفا کرده است.
کد خبر : ۱۸۸۱۴۴

نقش اساسی شرکت ملی حفاری ایران در چهاردهه گذشته

به گزارش بورس نیوز، سیدعبدالله موسوی اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران در حدود چهار دهه گذشته نقش اساسی در ایجاد ظرفیت‌های جدید، توصیف و توسعه مخازن، حفظ، نگهداشت و افزایش تولید نفت در کشور ایفا کرده است.

وی فعالیت‌های پر افتخار همچون حفاری بیش از چهار هزار و ۵۰۰ حلقه چاه‌های نفت و گاز، فراتر از ۹ میلیون و ۳۴۳ هزار متر حفاری و ارائه افزون بر ۱۶۵ هزار مورد خدمات فنی و مهندسی که با مدیریت متخصصان داخلی به نتیجه رسید را از نکات برجسته عملکرد شرکت در این سال‌ها عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: این شرکت که به فرمان امام خمینی (ره) در اول دی‌ماه سال ۵۸ تاسیس شد در هشت سال دفاع مقدس، دوران بازسازی و پس از آن در شرایط محدودیت‌های اعمال شده موفق شد با مدیریت ایرانی و کار و تلاش مضاعف سبب رشد و بالندگی صنعت نفت کشور باشد.

موسوی با بیان اینکه این شرکت فعالیت خود را با ۶ دستگاه حفاری آغاز و هم اکنون ۷۲ دستگاه حفاری خشکی و دریایی اعم از فوق سنگین، سنگین و سبک در تملک دارد، گفت: این شرکت در این سال‌ها در بخش عملیات حفاری و خدمات جانبی برای توسعه میدان‌های نفت و گاز با اتکا به توانمندی‌های داخلی نقش محوری داشته است.

وی افزود: مشارکت ملی حفاری در بسیاری از پروژه‌های ملی و میدان‌های مشترک همچون طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی، میدان‌های نفتی آزادگان، یادآوران، آذر و همچنین میدان گازی کیش و توسعه دیگر میدان‌های نفت و گاز کشور و تامین نیاز گویای جایگاه این شرکت و نقش مهم آن زنجیره تولید و فرآیند توسعه صنعت نفت کشور است.

موسوی با اشاره به اینکه حمایت از سازندگان داخلی به منظور تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز و همکاری با صنایع داخلی برای ساخت دستگاه‌‌های حفاری در کشور را از دیگر دستاوردهای شرکت ملی حفاری ایران است، اظهار کرد: این شرکت به عنوان یک شرکت مادر تخصصی در عرصه صنعت حفاری از نخستین حامیان شرکت‌های ایرانی در ساخت دکل، قطعات و تجهیزات حفاری به شمار می رود و ارتباط تنگاتنگی با سازندگان داخلی، شرکت‌های دانش بنیان و مرکز علمی و پژوهشی در زمینه بومی‌سازی این صنعت دارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران گفت: این سازمان در دوره محدودیت‌ها توانست با نهادینه کردن شعار ما می‌توانیم افزون بر نیازهای صنعت نفت به‌ویژه در میدان‌های مشترک در زمینه خودکفایی در تولید قطعات و تجهیزات کاربردی به نحو مطلوب عمل کند.

موسوی افزود: امروزه در صنعت نفت جهان، صنعت حفاری حرف نخست را می‌‌زند تا جایی که ملاک ارزیابی شرکت‌های نفتی به توان حفاری آن شرکت‌ها باز می گردد و به بیان دیگر صنعت حفاری کلید فتح مخازن نفت و گاز است.

وی اظهار کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، متخصصان داخلی با خودباوری صنعت حفاری را از نظر تخصصی به طور کامل بومی کردند هر چند این صنعت فناوری محور است و باید برای ادامه توسعه و بالندگی خویش همواره فناوری‌های روزآمد دنیا را مد نظر قرار دهد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران توضیح داد: فعالیت‌های شرکت به طور کلی در سه بخش عملیاتی حفاری، خدمات فنی و مهندسی و پشتیبانی تقسیم می‌شود که در بخش عملیات حفاری این شرکت دارای بزرگترین ناوگان حفاری در منطقه است و در اقصی نقاط کشور بخش عمده‌ای از عملیات حفاری چاه‌ها را ارائه می‌دهد.

موسوی گفت: در بخش فنی و مهندسی که مشتمل بر بیش از ۲۰ نوع خدمات تخصصی است و از ابتدای عملیات حفاری تا هنگام بهره‌برداری از چاه‌ها با ماشین آلات و تجهیزات ویژه توسط متخصصان شرکت به متقاضیان اعم از شرکت‌های دولتی و خصوصی به صورت یکپارچه ارائه می‌شود.

وی افزود: نگاهی به وظایف و مسئولیت‌های این شرکت در عرصه صنعت نفت و موفقیت در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای سرانجام سیر صعودی توسعه صنعت نفت را هموار می‌کند و نشان می ‌هد که این شرکت افزون بر پاسخگویی به نیازهای این صنعت، از نظر پرورش متخصصان و کارشناسان مجرب و نیروی انسانی ماهر از بدو تاسیس تا کنون برای نزدیک به ۲۰ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: سرمایه انسانی سرمایه اصلی هر مجموعه است و کارکنان این شرکت با تلاشی در خور تحسین در شرایط سخت و طاقت فرسای اقلیمی در مناطق عملیاتی فعالیت می کنند تا با چرخش مته‌های حفاری، چرخه صنعت نفت کشور همواره فعال باشد.

موسوی ادامه داد: نگاهی به توفیقات به دست آمده، مسئولیت برنامه‌ریزی و راهبرد آینده این شرکت را دو چندان می‌کند و برهمین اساس و در جهت پاسخگویی به نیازهای کشور و متناسب با برنامه‌های صنعت نفت، جدول کاری مدونی در فرآیند زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ترسیم که می‌تواند افق روشنی را برای این سازمان ترسیم کند.

موسوی پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت به عنوان اولویت نخست، روز آمدسازی مجموعه کامل حفاری و خدمات جنبی و بازسازی و اورهال دستگاه‌ها و تجهیزات در قالب برنامه پنج ساله و براساس استانداردهای جهانی، توسعه بازارهای هدف به خارج از مرزها از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس و یافتن شرکت‌های مشاور و مکمل برای عقد قرارداد، همکاری با شرکت های بخش خصوصی در عرصه حفاری و مدیریت جهادی، افزایش بازدهی کار و بهره‌وری، حمایت از ساخت داخل همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تقویت شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی و پژوهشی، اصلاح ساختار، پروژه محوری و بهینه‌سازی هزینه‌ها، شناسایی و اولویت‌بندی فناوری‌های مورد نیاز و راهبری نظام‌مند و فرآیند‌نگری را از برنامه‌های پیش روی شرکت دانست که با هدف توسعه و تعالی سازمان دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اهتمام این شرکت به مسئولیت‌های اجتماعی را یادآور و با اشاره به امکانات ورزشی، رفاهی که مورد استفاده کارکنان و خانواده‌های آنان و جامعه ورزشی قرار می‌گیرد، گفت: این شرکت تلاش کرده تا در همکاری با استانداری خوزستان و دستگاه‌های اجرایی استان در موافع لزوم و بروز حوادث طبیعی از جمله حوادث ناشی از بازندگی‌های شدید به نحو مقتضی امکانات خود را وارد عمل و با دیگر دستگاه‌های مرتبط همکاری و همیاری کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در سه ماهه ابتدای سال جاری رخ داد؛

حفر و تکمیل 28 حلقه چاه نفت و گاز

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران مطرح کرد:

صنعت حفاری یکی از ارکان مهم زنجیره تولید نفت و گاز

رئیس دستگاه حفاری سنگین ۳۹ فتح شرکت ملی حفاری ایران گفت:

بکارگیری دستگاه حفاری سنگین 39 فتح در چاه های اکتشافی

ارسال نظر