بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

مشکلات ساختاری و زیان انباشته بانک ها، ترمزی برای این گروه

بورس ممکن است طی مقطعی مثبت یا منفی شود، ولی احتمال مثبت شدن آن تا پایان سال بیشتر خواهد بود.
کد خبر : ۱۸۸۳۲۹
به گزارش بورس نیوز، روند فرسایشی و البته نزولی بازار سرمایه کماکان ادامه دارد. افت چشمگیر ارزش معاملات و قرمزهایی که به پیکر سهم ها جا خوش کرده، جایی برای امیدواری به بازگشت بازار در کوتاه مدت باقی نمی گذارد. شاخص کل این هفته هم نزولی بود؛ ولی نکته عجیب این هفته، افت قیمت سهم های گروه بانکی بود. با وجود اخبار افزایش سرمایه بانک ها از محل مازاد تجدید ارزیابی، بازار به این خبرها روی خوش نشان نداده و سهم های گروه بانکی افت قیمت داشته اند. به نظر می رسد عوارض تحریم بر پیکره اقتصاد کم کم در حال بروز بوده و دماسنج اقتصاد کشور هم به خوبی حال نامساعد اقتصاد را نشان می دهد.

عباسعلي طوسيان شانديز مدیرعامل کارگزاری سهام گستران شرق در گفتگو با بورس نیوز با مثبت ارزیابی کردن روند بازار سرمایه بیان کرد: روند بازار در شرایط فعلی مثبت است، ولی با توجه به شرایط نامساعد اقتصادی، سرمایه گذاران چشم انداز روشنی برای بازار متصور نیستند و از این رو مرتبا شاهد نوسان کوتاه مدت و موقتی بازار هستیم. وضعیت اقتصادی کشور بحرانی است. با توجه به بحث تصویب بودجه و نابسامانی های اقتصادی، اعتماد چندانی به آینده بازار سرمایه وجود ندارد. بورس ممکن است طی مقطعی مثبت یا منفی شود، ولی احتمال مثبت شدن آن تا پایان سال بیشتر خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت سهام بانکی ها نیز افزود: بانک ها به دلیل بحث افزایش سرمایه در شرایط بسیار خاصی قرار دارند. اکثر بانک ها چندین برابر سرمایه خود، زیان انباشته دارند و در کل با در نظر گرفتن مشکلات ساختاری بانک ها، روند بانکی ها چندان مثبت ارزیابی نمی شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر