بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ با بند (الف) تبصره (۱) موافقت کردند.
کد خبر : ۱۸۸۵۱۴

به گزارش بورس نیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ با بند (الف) تبصره (۱) موافقت کردند.

بند (الف) تبصره (۱) به این شرح است: سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت (نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز) ۲۰درصد تعیین می‌شود. بانک مرکزی مکلف است در طول سال و متناسب با وصول منابع، بلافاصله نسبت به واریز این وجوه و سهم ۱۴,۵درصد شرکت ملی نفت ایران از کل صادرات نفت خام و میعانات گازی (معاف از تقسیم سود سهام دولت) و سهم ۱۴.۵ درصد شرکت دولتی تابعه وزارت نفت از محل خالص صادرات گاز (معاف از تقسیم سود سهام دولت و مالیات با نرخ صفر) اقدام کند.

مبالغ مذکور به‌صورت ماهانه واریز و از ماه یازدهم سال محاسبه و تسویه می‌شود.

گزارش هزینه‌کرد وجوه سهم ۱۴,۵درصد مربوط به سهم شرکت ملی نفت ایران هر سه ماه یکبار ازسوی وزارت نفت به مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و انرژی مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه می‌شود.

شایان یادآوری است که نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز و در جریان بررسی جزییات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ در بند (الف) تبصره (۱) ماده واحده این لایحه پیشنهاد بازگشت به سهم ۳۴ درصدی صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت را مطرح کرد که علی لاریجانی، رئیس مجلس بیان داشت این مسئله مطلبی است که مقام معظم رهبری کتبا اعلام کرده‌اند که امسال با توجه به شرایط اقتصادی سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت ۲۰ درصد باشد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ناظر بازار اعلام کرد:

بازگشایی نماد «غمارگ»

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

بودجه شرکت های دولتی مورد توجه قرار بگیرد

از فردا و با ضمانت شرکت نفت آغاز می شود؛

عرضه اوراق منفعت با نرخ اسمی 19درصد

ارسال نظر