بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز پیش بینی کرد:

تبعات سنگین اقتصاد رابین هودی برای بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: رویکرد اقتصاد رابین هودی در سال‌های آینده تبعات بسیارسنگینی را برای اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت و بازار بورس هم اولین آسیب را خواهید دید.
کد خبر : ۱۸۸۷۲۶

تبعات سنگین اقتصاد رابین هودی برای بازار سرمایه

به گزارش بورس نیوز، چندی پیش مصوبه مبنی بر نحوه و شرایط صدور، تعلیق و لغو مجوز تأسیس و فعالیت بورس در مناطق آزاد موردتصویب اعضای هیات دولت قرار گرفت مصوبه‌ای که با اجرای آن حجم زیادی از نقدینگی سرگردان کشور به سمت بازار سرمایه هدایت می شود اما باتوجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور این امر ممکن است موجبات هرج و مرج در بازار را فراهم کند.

در این خصوص علی حیدری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز گفت: مناطق آزاد در ایران تابع دیدگاه‌های علمی نیستند اما اگر سرمایه های جدید توسط آقازادگان به بورس مناطق آزاد وارد شود زمینه‌ای برای مناسبی برای رشد و کنترل بازار فراهم می‌شود اما قبل از اجرای این مصوبه باید ساختارهای لازم در این راستا تعیین شوند.

وی با اشاره به اینکه باتوجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور حجم نقدینگی در بازار سرمایه نیز کاهش یافته است،افزود: کل سرمایه موجود در بازار بورس تهران معادل نیمی از خیابان فرشته تهران نخواهد بود اما با تاسیس بورس در مناطق آزاد حجم زیادی از نقدینگی به سمت این بازار هدایت می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه رویکرد فعلی دولت مطابق اقتصاد رابین هودی است، تصریح کرد: زمانی که دولتمردان و اقشار جامعه از ایجاد اصلاحات اقتصادی نا امید می‌شوند درآمد قشر ثروتمند را به قشر ضعیف جامعه تزریق می‌‌کنند.

حیدری با بیان اینکه اگر اجرای این مصوبه درکوتاه مدت در راستای تزریق نقدینگی به قشر ضعیف موثر خواهد بود،ادامه داد: رویکرد اقتصاد رابین هودی در سال‌های آینده تبعات بسیارسنگینی را برای اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت و بازار بورس هم اولین آسیب را خواهید دید.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار سرمایه کشور حاصل عملکرد اقتصادی نیست بلکه نتیجه رشد تورم در کشور است،افزود: رشد تورم نیز به دلیل سو مدیریت اقتصادی ایجاد شده به همین دلیل این بازار ظرفیت زیادی برای نقدینگی دارد اما باید زیرساخت‌های مناسب و دیدگاه‌های علمی در این زمینه در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار‌سرمایه درگفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

سیگنالی تورمی حاصل مدیریت ضعیف دولتی

در ۶ماهه ابتدایی سال؛

تورم ۱۷.۵درصد رشد کرد

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن تهران گفت:

پیاده سازی مکانیزم‌های حاکمیت شرکتی یک اولویت

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
درست ترین کاره باید نقدینگی سمت بازار سرمایه بیاد به حرف این و تحلیلهای الکی هم نباید گوش داد چون خودشون هیچ راه حلی ندارن فقط انتقادبلدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
اینها که انتقاد میکنن خودشون کارشناس بورس میدونن فقط میگن بازار سرمایه خراب میشه مگه تا حالا بازار سرمایه خوبی داشتیم تا حالا که افتضاح بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲
خیلی هم خوبه بازار سرمایه تا حالاهم فرصت سوزی زیاد کرده باید از جایی شروع میکرد و حرکت میکرد زیر ساختهاهم باحرکت بازار درست میشه والا به امید نشستن و دست روی دست گذاشتن و درست شدن زیر ساختها حضرات بشینن تا درست شه مثل این همه سالهایی که گذشت و وقت داشت درست بشه و حرف و حرف تحلیل های الکی