بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
توسط شرکت ملی نفت اعلام شد:

زمان عرضه میعانات گازی در بورس انرژی

شرکت ملی نفت اعلام کرد: دومین عرضه میعانات گازی پارس جنوبی در رینگ بین‎الملل بورس انرژی در تاریخ ۶ اسفند انجام می‌شود.
کد خبر : ۱۸۸۷۴۳
به گزارش بورس نیوز، یک مقام مسوول در شرکت ملی نفت ایران گفت: در این مرحله یک میلیون بشکه میعانات گازی در محموله های ۳۵ هزار بشکه ای با قیمت ۶۲.۷۶ دلار به ازای هر بشکه عرضه خواهد شد.

سعید تبیانیان با بیان اینکه در این دوره عرضه میعانات گازی یک تسهیل جدید ایجاد شده است، افزود: در این مرحله مشتریان مهلت دارند تا ۱۰ روز مانده به بارگیری کشتی مورد نظر برای جابجایی محموله را به واحد عملیات فرآورده امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران معرفی کنند؛ این در حالی است که در اطلاعیه های پیشین خریدار بعد از انجام معامله تا ۲۰ روز باید کشتی مورد نظر را معرفی می کرد که در غیر این صورت معامله فسخ می شد اما در اطلاعیه جدید این مساله تسهیل شده است.

به گفته این مقام مسوول، بارگیری محموله میعانات گازی در عسلویه و یا از طریق انتقال کشتی به کشتی در پایانه خارک انجام خواهد شد؛ همچنین محدودیتی در مقصد ارسالی محموله وجود ندارد. وی با بیان اینکه شرایط تسویه مشابه عرضه نفت است، اظهار کرد: پیش پرداخت ۶ درصد و امکان تسویه ۱۰۰ درصد ریالی از ویژگی های این عرضه است. همچنین مدت تسویه حساب از زمان بارگیری ۹۰ روز تعیین شده است.

سعید تبیانیان همچنین از فروش ۳۵ هزار بشکه نفت خام سبک با قیمت ۵۲.۲۵ دلار به ازای هر بشکه در ۲۹ بهمن در رینگ بین‌الملل بورس انرژی خبر داد. وی در پایان تاکید کرد: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبتنی بر ایجاد تنوع در روش‌های فروش نفت، عرضه منظم نفت خام سبک و میعانات گازی در بورس انرژی طبق برنامه به صورت هفتگی ادامه خواهد یافت.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

تفاوت نرخ همسایگان عاملی برای ایجاد نابه‌سامانی در قیمت حامل‌های انرژی

یک مقام آگاه در گفت‌و‌گو با بورس نیوز :

عرضه نفت در بورس انرژی یک اقدام نمایشی است

ارسال نظر