بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
در پی نشست روز گذشته مجلس شورای اسلامی؛

باید فکری به حال مسئله بنزین کرد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: باید فکری به حال مسئله بنزین کرد تا هم مصرف بی‌رویه بنزین مهار و هم از قاچاق آن جلوگیری شود.
کد خبر : ۱۸۸۸۳۳

به گزارش بورس نیوز، علی مطهری در نشست علنی عصر روز گذشته مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، در پیشنهادی درباره تبصره ۱۴ این لایحه، در مورد نرخ بنزین گفت: وضع پیشین قیمت بنزین تا سال ۸۳ این‌گونه بود که سالانه ۱۰ تا ۱۵ درصد به قیمت آن اضافه می‌شد و مردم نیز با این افزایش طبیعی مشکلی نداشتند، اما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴، مجلس هفتم قانون تثبیت قیمت‌ها را وضع کرد که به سبب آن قیمت بنزین ثابت ماند و همین مسئله سبب وقوع مشکلاتی از جمله قاچاق بنزین شد.

وی با بیان اینکه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مسائلی را برای کشور به همراه داشت، افزود: باید فکری به حال مسئله بنزین کرد تا هم مصرف بی‌رویه بنزین مهار و هم از قاچاق آن جلوگیری شود.

بر اساس این گزارش، در پیشنهاد علی مطهری عنوان شده بود که از تاریخ یکم خردادماه 98 بنزین با کارت سوخت و برای خودروهای شخصی به این شکل عرضه شود و قیمت بنزین تا ۸۰ لیتر مصرف هزار تومان به ازای هر لیتر و برای مصارف بالاتر از ۸۰ لیتر ۳ هزار تومان برای هر لیتر در نظر گرفته شود و درآمد حاصل از این موضوع صرف اشتغال، تولید و کمک به قشور کم‌درآمد شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در این باره توضیح داد: کمیسیون با افزایش قیمت بنزین مخالف است، زیرا دو یا چند نرخی شدن بنزین در تورم و بازارهای دیگر تاثیرگذار است.

در پایان نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با افزایش قیمت بنزین و همچنین با موضوع تکلیف دولت برای ساماندهی قیمت حامل‌های انرژی در سال ۹۸ مخالفت کردند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

وزارت کشاورزی بهانه نگیرد

از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام شد؛

روش‌های دسترسی آسان‌تر به رمز کارت هوشمند سوخت

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اطلاعیه داد:

اطلاعیه برای دارندگان کارت های هوشمند سوخت

ارسال نظر