بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰
سازمان بورس و مدیران بازار سرمایه کشور به فرهنگ سازی و افزایش دانش سرمایه گذاری در بین سهامداران ایرانی، تاکید دارند.
کد خبر : ۱۸۸۸۵۳
به گزارش بورس نیوز، مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس ، در کنگره آسیب شناسی آموزش در نظام پولی و مالی کشور با بیان اینکه سواد مالی در ایران کمتر از 20 درصد است گفت: بورس جزیی از دانش سرمایه‌گذاری در کشور محسوب می شود بنابراین در راستای فرهنگ سازی برای معرفی بیشتر بورس اقداماتی انجام شده است.

یاسر فلاح، با بیان اینکه در ایالات متحده 2 موج فرهنگ سازی برای افزایش سواد مالی انجام شد گفت: پس از توجه یونسکو به سواد مالی سازمان بین المللی، کمیسیون های اوراق بهادار کمیته‌ای ویژه برای آموزش سواد مالی به سرمایه داران خود تشکیل داد که پس از تلاش های متعدد سازمان بورس ایران به عنوان نماینده این کمیته به یونسکو معرفی شد.

مدیرکل روابط عمومی بورس ایران ادامه داد: اقداماتی که در زمینه آموزش به سرمایه گذاران توسط بورس ایران انجام شده به این کمیته معرفی شد و بسیار نیز مورد تایید قرار گرفت.

وی با اشاره به برگزاری دو دوره موفق لیگ ستارگان بورس و جشنواره بورس و رسانه توسط سازمان بورس گفت: این اقدامات نشان دهنده توجه ویژه این سازمان به افزایش سطح سواد مالی کشور است.

فلاح با اشاره به اینکه هدف اصلی کمیته راهبری بورس افزایش سطح مالی سرمایه گذاران است تصریح کرد: در این خصوص دوره MBA و BDA نیز در این سازمان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس خاطرنشان کرد: افزایش سواد مالی در کشور نیازمند تشکیل کمیته ملی سواد مالی است که این کمیته باید متشکل از وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و تحقیقات، بیمه مرکزی، سازمان بورس و بانک مرکزی باشد.

وی با اشاره به اینکه راه نجات اقتصاد کشور عبور از خیابان بورس است ادامه داد: در شرایط فعلی باید دانش سرمایه گذاری و استفاده از ابزارهای مالی بورس در کشور افزایش یابد که این امر نیازمند تدوین دستورالعمل ها و مصوباتی است.

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس، با اشاره با تاکید بر کم بودن سطح سواد مالی در بین بازنشستگان کشور گفت: در جهت رفع این مشکل  نهادهای مربوطه نیز با محدودیت منابع روبرو هستند، بنابراین باید اقدامات بنیادین در این راستا انجام شود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس باحضور در غرفه بورس نیوز مطرح کرد:

آشنایی مردم با روش های نوین سرمایه گذاری دستاورد نمایشگاه بورس

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

دیده شدن نیاز‌های آموزشی در نمایشگاه فاینکس/ بورس یک بازار علمی و دانش‌بنیان

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی‌و‌خدمات بورس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

برگزاری بزرگ‌ترین رویداد مالی خاورمیانه در تهران / حضور 320 شرکت قطعی شد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
ایکیو وقتی بازار سرمایه مریض و اقتصاد نا سالمه از کدو دانش مالی حرف میزنی اخه شما که هنوز عیب اقتصادیو پیدا نکردی چطور حرف از سواد و فرهنگ و درست سرمایه گذاری میز نید بازار سرمایه به متخصصان و اهل سواد و مدیریت احتیاج دارد نه ادم های خودشیفته و سواد نما