بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
روند درآمدزایی این بانک در سال جاری در مجموع رو به رشد بوده و به جز شهریور و مهر، سود تسهیلات اعطایی بیش از سود سپرده‎ها بوده و کفه ترازو به سمت مثبت سنگینی کرده است. اما در دو ماه اخیر وضعیت کمی‎تغییر کرده است.
کد خبر : ۱۸۸۸۵۶

به گزارش واحد سنجش و راه حلهای رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، بانک سینا از معدود بانکهای کشور است که تراز درآمدی مثبت دارد و این اتفاق در یازدهمین ماه سال نیز تکرار شد.

روند درآمدزایی این بانک در ماههای سال جاری در مجموع رو به رشد بوده است. در اغلب ماهها به جز شهریور و مهر، سود تسهیلات اعطایی بیش از سود سپردهها بوده و کفه ترازو به سمت مثبت سنگینی کرده است. در دو ماه اخیر نیز این سنگینی و اختلاف بیش از گذشته است. در بهمن ماه 2047 میلیارد ريال سود تسهیلات دریافت کرده و در مقابل، 1670 میلیارد ريال سود سپرده پرداخت کرد. به عبارتی، 19 درصد حاشیه ایجاد گردید که البته این نسبت در دی ماه به اوج خود (34 درصد) رسید.

وقتی فاصله‎ها بیشتر می‎شود / «وسینا» در حاشیه امن

در نگاه تجمعی به آمار ماهانه «وسینا»، روند رو به رشد به خوبی نمایان است و همانطور که ملاحظه میکنید، تا آذر ماه سود تسهیلات اعطایی و سود سپردهها با فاصله ای مشخص و بدون تغییر حرکت کردهاند؛ ولی در دی و بهمن ماه فاصله این دو عامل بیشتر شده است.

وقتی فاصله‎ها بیشتر می‎شود / «وسینا» در حاشیه امن

انتظار میرود این روند رو به رشد ادامه یابد و در اسفند ماه نیز شاهد فاصله گرفتن این دو عامل مهم و اثرگذار از یکدیگر باشیم. بنابراین، تعدیل مثبت بیش از 20 درصد در بانک «سینا» در پایان سال 97 چندان دور از انتظار نیست.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر