بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

نقدینگی مردم در بازار ارز برای سود در آینده

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: گرفتاری جدید کشور این است که مردم نقدینگی خود را با این فکر که در آینده سود خواهند کرد به بازار ارز برده‌اند و دلار را جمع‌آوری کرده‌اند.
کد خبر : ۱۸۸۸۸۷

به گزارش بورس نیوز، مهرداد بائوج لاهوتی درباره تشکیل مجدد صف‌های خرید دلار در پی افزایش قیمت ارز، گفت: در چند ماه گذشته نوسانان‌های شدید را در بازار ارز تجربه کردیم و دیدیم بسیاری از افرادی که سرمایه‌های خود را در بازار ارز برده بودند، متضرر شدند و سوداگران برنده بازار بودند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به علت افزایش نرخ ارز در روزهای گذشته، بیان داشت: عده ای از فضای روانی جامعه سوءاستفاده می‌کنند این در حالی است که ارز خرید و فروشی نمی‌شود و صرفا نرخ بازار به دلیل فضای روانی جامعه افزایش پیدا می‌کنند، از این رو به مردم توصیه می‌کنیم به فضای روانی توجه نداشته باشند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم با تاکید براینکه مردم پول‌های خود را به بازار ارز نبرند، عنوان کرد: نرخ واقعی حدود دلار 7 تا 8 هزار تومان و براساس ارزش ارز نیمایی است، افزایش نرخ دلار کاذب بوده و در آینده با واقعی شدن مردم متضرر می‌شوند بنابراین مردم مراقب باشند گرفتار این فضا نشوند.

وی درباره احتمال کاهش قیمت دلار در آینده، گفت: شرایط به گونه‌ای است که احتمال کاهش نرخ ارز وجود دارد اما افزایش نرخ ارز ممکن نیست.

لاهوتی در ادامه با تاکید براینکه مردم در صورت نیاز ارز خریداری کنند، افزود: گرفتاری جدید کشور این است که مردم نقدینگی خود را با این فکر که در آینده سود خواهند کرد به بازار ارز برده‌اند و دلار را جمع‌آوری کرده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از سوی دیگر مردم بدانند در صورت خرید ارز ممکن است در ماه‌های آینده متضرر می‌شوند چرا که قیمت واقعی دلار به‌اندازه ارز نیمایی است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

شرکت ها ملزم به ارائه اطلاعات مالی در سازمان بورس هستند

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90مجلس:

دولت به سهم خود بازار ارز را به خوبی مدیریت کرده است

بررسی وضعیت افرادی که صورت‌ها مالی را فراموش می‌کنند؛

جریمه نقدی مدیران/ گزارش مالی خصولتی‌ها در نوک پیکان بهارستان‌نشینان

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس گفت:

ارائه اطلاعات مالی شرکت ها به بورس

ارسال نظر