بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
مدیرعامل بورس تهران گفت: افزایش سواد مالی یکی از نیازهای کشور محسوب می شود زیرا این امر موجب عدم تکرار آسیب های سرمایه گذاری در موسسات اعتباری می شود.
کد خبر : ۱۸۹۰۲۷

نیاز شدید بازار سرمایه به افزایش سطح سواد مالی/ کاهش میزان نفوذ مردم در بازار سرمایه

علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز با بیان اینکه بازار سرمایه و رویدادهای آن متاثر از بخش‌های مختلف اقتصادی است، گفت: بعد از تفکیک بازار و اجرایی شدن قانون جدید آن از سال 84 بازار سرمایه پیشرفت‌های قابل توجه‌ای را تجربه کرده که این روند باید در آینده نیز ادامه یابد.


وی با اشاره به اینکه منابع مالی وارد شده به بازار سرمایه به طور مستقیم در رشد و توسعه اقتصاد ملی تاثیرگذار خواهند بود،افزود: لذا می‌بایست نفوذ مردم به این بازار بیش از پیش افزایش یافته و برای تقویت آن باید سطح دانش مالی کشور افزایش یابد.

صحرایی با بیان اینکه باید در سیاست‌های کلان کشور جایگاه بهتری برای بازارسرمایه پیش‌بینی شود، افزود: در لایحه ارتقا نظام بازار که در حال تکمیل و ارائه به مجلس بوده به مزایایی همچون شفافیت، معافیت های مالیاتی و نیز تفاوت های این بازار با دیگر بازارهای موازی اشاره شده است.

وی با بیان اینکه ورود دارایی و سرمایه‌های مردم به بازارسرمایه موجبات کمک به ارتقاء تامین مالی کشور را فراهم می‌کند، ادامه داد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از تامین مالی کشور برعهده بانک‌ها بوده که در این زمینه نیز باید از ابزارهای بورس تهران استفاده شود و در سال‌های اخیر تامین مالی از بورس ارتقاء یافته است.

مدیرعامل بورس تهران با اشاره به اینکه افزایش سواد مالی یکی از نیازهای کشور محسوب می شود، افزود: این امر موجب عدم تکرار آسیب های سرمایه گذاری در موسسات اعتباری می‌شود.

مدیرعامل بورس تهران در باب تشریح تفاوت بازار سرمایه با دیگر بازارهای موازی نیز تصریح کرد: نظارت های انجام شده در بازار سرمایه منجر به کاهش ریسک برای فعالان بازار شده که چنین نظارت هایی در بازارهای موازی فراهم نمی باشد. همچنین در سالهای اخیر فعالیت های متنوعی انجام شده تا سطح تامین مالی در بازار سرمایه و بورس ارتقاء یابد و این فعالیت های توسعه همچنان ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
سود بازار سرمایه باید بیشتراز بازار های موازی شود وگر نه با شعار و حرف نمیشود سرمایه گذار دنبال سود بیشتر است نه علم و سواد