بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
مدیرعامل گروه صنعتی بارز خبر داد:

رونمایی از سه تایر جدید ساخت داخل کشور

زمانی که تحریم‌ها حوزه‌های مختلف اقتصادی را مورد هدف قرار می‌دهد باید با نوآوری و بهره‌گیری از تحصیلکرده‌های داخلی، به سمت تولید و تامین بازار داخل حرکت کرد.
کد خبر : ۱۸۹۰۸۷

رونمایی از سه تایر جدید ساخت داخل کشور

به گزارش خبرنگار بورس‌نیوز، پرویز اخوان مدیرعامل گروه صنعتی بارز اظهار کرد: با توجه به شرایطی که از طرف استکبار جهانی درخصوص تحریم‌ها برای حوزه های گوناگون کشور رخ داده بنابراین در بسیاری از حوزه نیازمند ایجاد و احداث یک مرکز نوآوری هستیم.

وی ادامه داد: در همین راستا این گروه صنعتی برای نخستین‌بار با استفاده از تحصیلکرده‌های دانشگاهی با ایجاد یک مرکزی R&D بسیار بزرگ در زمینه تایر گام‌های مثبتی برداشت؛ گروه صنعتی بارز با همکاری دانشکده پلی‌تکنیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر و واحد پلیمر و فناوری، نوآوری و پژوهشگاه پلیمر پتروشیمی و همچنین دانشکده فنی دانشگاه تهران تفاهمنامه‌هایی را در همین راستا منعقد کرد.

وی افزود: با توجه به مخاطراتی که برای صنعت تایر پیش آمد باید این صنعت با آینده‌نگری گام‌های رو به جلویی را برمی‌داشت و در چند زمینه سوت آغاز رقابت زده می‌شد؛ این صنعت نیازمند 150 ماده اولیه بوده که کمتر از نیمی از آن یعنی حدود 45 درصد وارداتی بوده و باتوجه به شدت گرفتن تحریم‌ها، حدود 50 قلم مورد نیاز صنعت تایر با مشکلات بزرگی برخورد می‌کرد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر با تشدید نرخ ارز در اردیبهشت‌ماه و تک‌نرخی شدن ارز به همراه تعریف چهارگروه کالایی، عملا برای بسیاری از کالاهایی که از خارج تامین می‌شد، مشکل ایجاد شد بنابراین برای ادامه خط تولید، نمی‌توان منتظر رفع تحریم بود و باید گام‌های اساسی در همین راستا برداشته می‌شد؛ این تحریم‌ها باعث شد تا در مرکز نوآوری گروه صنعتی بارز، از سه محصول جدید رونمایی شود تا این صنعت بتواند موفقیت‌های بزرگی را در دل تحریم‌ها بدست آورد.

مدیرعامل گروه صنعتی بارز با اشاره به اینکه طی اتفاقات باید مهندسان این گروه در دو محور، تاکید کرد: مواد اولیه‌ای که در دنیا برای صنعت تایر مورد استفاده قرار می‌گیرد و منابع آن محدود و در حال اتمام بوده و لذا با تشکیل کارگروهی در راستای داخلی‌سازی مواد اولیه وارداتی گام‌هایی برداشته شد که با همکاری ستاد نانو ریاست جمهوری، شرکت‌های دانش‌بنیانی را که در این زمینه فعال بودند، شناسایی و وارد قرارداد با این شرکت شدند تا از 26 قلم موادی که کاملا وارداتی و در ایران تولید نمی‌شد7 قلم آن را در ایران توانستیم تولید کنیم.

وی با اشاره به گام دوم و تایر هایبایاس گفت: زمانی که صنعت خودرو با رشد مواجه شد، صنعت تایر نمی‌توانست از این چرخه عقب بماند بنابراین باید این صنعت نیز خود را بروز می‌کرد و در همین راستا نیز تایرهای رادیال مورد استفاده است؛ امروز تایرهای رادیال کاربردی‌تر از دیگر تایرها است. 

اخوان افزود: با توجه به رشد صنعت خودرو، خودروهای الکتریکی و هیبریدی که در دنیا مورد استفاده می شوند باید تایر مورد نیازی که در این خودروها باید قرار بگیرد تغییر می‌کرد و اینکه شرکت‌های بزرگ دنیا مثل گودیر و...در این زمینه همیشه پیشرو بودند. تایرهای مفهومی را تولید کردند که این سرلوحه کار در گروه صنعتی بارز قرار گرفت.

اخوان در پایان گفت: با همت و تلاش این دانشمندان در مدت زمان کمی ما سه نمونه محصول تولید کردیم و امروز رونمایی خواهیم کرد. ما چهارمین کشور در دنیا هستیم که توانستیم به تکنولوژی تولید این تایرها برای اولین بار دست پیدا کنیم و این موفقیت بزرگ را به ملت عزیز تقدیم می کنم. در این شرایط تحریم که استکبار دنبال این است که به صنعت ما لطمه بزند این عزیزانی که بی ادعا کار می کنند توانستند این امر مهم را به واقعیت تبدیل کنند و در راستای منویات مقام معظم رهبری که فرمودند تهدیدها باید تبدیل به فرصت شود ما این را واقعا در عمل به اثبات رساندیم و سه محصول را امروز رونمایی می کنیم. هم از لحاظ طراحی و هم از لحاظ محتویات کاملا متفاوت است. دانش فنی آن کاملا بومی و برای گروه صنعتی بارز است. من این را به شما عزیزان تقدیم می کنم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در پی توافق با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس انجام شد؛

اهدای پارک و دهکده گردشگری بوشهر به مردم این استان

ارسال نظر