بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
مدیرعامل شرکت بیمه دانا در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

افزایش سرمایه شرکت های بیمه مستلزم یک شرط!

افزایش سرمایه شرکت های بیمه از محل آورده نقدی سهامداران باید در شرایطی صورت گیرد که روند سودآوری صنعت بیمه، سیگنال مثبتی به سهامداران دهد و انگیزه ای برای شرکت در افزایش سرمایه ایجاد کند.
کد خبر : ۱۸۹۲۲۲
به گزارش بورس نیوز نرخ دیه سال ۹۸ اعلام شد. دیه مرد مسلمان در ماه های غیر حرام ۲۷۰ میلیون تومان است و در ماه های حرام ۹۰ میلیون تومان به این مبلغ افزوده می شود. علاوه بر نرخ دیه، قیمت خودروها و ساختمان ها و ماشین آلات و تجهیزات هم افزایش زیادی داشته و به نظر می رسد سرمایه فعلی شرکت های بیمه جوابگوی نیازهای کشور نبوده و باید افزایش سرمایه در دستور کار صنعت بیمه قرار بگیرد.

ابراهیم کاردگر مدیرعامل شرکت بیمه دانا در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: نرخ دیه سال ۹۸ نسبت به امسال، رشد تقریبا ۱۷ درصدی دارد و این میزان افزایش، اتفاق عجیبی نیست.

وی افزود: مطابق قوانین نرخ حق بیمه شخص ثالث هم متناسب با دیه افزایش خواهد یافت و در واقع افزایش نرخ حق بیمه شخص ثالث، افزایش نرخ دیه را پوشش خواهدداد. 

این فعال صنعت بیمه در پاسخ به این سوال که «آیا با توجه به افزایش قیمت ها، افزایش سرمایه شرکت های بیمه ضرورت دارد؟» گفت: نگهداری ریسک در شرکت های بیمه بر اساس ظرفیت نگهداری آنها است. افزایش سرمایه شرکت های بیمه در این مقطع ضرورت ندارد و هر شرکت می تواند بخشی از ریسک های متقبل شده را به بیمه های اتکایی واگذار کند. ضمن اینکه افزایش سرمایه شرکت های بیمه از محل آورده نقدی سهامداران باید در شرایطی صورت گیرد که روند سودآوری صنعت بیمه، سیگنال مثبتی به سهامداران دهد و انگیزه ای برای شرکت در افزایش سرمایه ایجاد کند.

مدیر عامل «دانا» در خاتمه در رابطه با وضعیت شرکت بیمه دانا اظهار داشت: افزایش سرمایه شرکت از محل آورده نقدی امسال انجام شده و سرمایه بیمه دانا به ۱۵۰ میلیارد تومان رسیده است. از افزایش سرمایه استقبال می کنیم؛ ولی هنوز اقدامی صورت نگرفته است. در صورت بهبود روند فعالیت صنعت بیمه و افزایش سودآوری شرکت، در این خصوص اقدام خواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر