بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

مبلغ 32هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق

برای افزایش حقوق‌ها مبلغ 32 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که اگر طبق مصوبه مجلس پیش برویم و به همه 400 هزار تومان بدهیم، حدود 24 میلیارتومان آن هزینه می‌شود، به عبارتی 8 هزار میلیارد تومان می‌ماند که باقی این مبلغ با ضریب 5 درصد به حقوق افزوده خواهد شد نه 10 درصد.
کد خبر : ۱۸۹۲۴۷

به گزارش بورس نیوز، محمد حسینی با اشاره به اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش حقوق‌ها در سال 98، گفت: برای افزایش حقوق‌ها مبلغ 32 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که اگر طبق مصوبه مجلس پیش برویم و به همه 400 هزار تومان بدهیم، حدود 24 میلیارتومان آن هزینه می‌شود، به عبارتی 8 هزار میلیارد تومان می‌ماند که باقی این مبلغ با ضریب 5 درصد به حقوق افزوده خواهد شد نه 10 درصد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: این ضریب 5 درصدی برای حقوق‌های 2 میلیون تومانی بالغ بر 100 هزار تومان و برای حقوق 8 میلیونی 400 هزار تومان می‌شود، با این حساب افزایش حقوق کسی که 30 سال کار کرده با کارمند تازه‌کار یکی است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت توضیح داد: با این روش در واقع کارمندی که یکسال کار کرده حقوق اش به یک نسبت با کسی که 30 سال سابقه کار و مدرک دکتری دارد، افزایش پیدا می‌کند که باعث کاهش انگیزه افراد سابقه‌دار می‌شود.

وی در این باره که حقوق یکی 500 هزار تومان و حقوق دیگری 800 هزار تومان افزایش پیدا می‌کند، بنابراین نسبت‌ها یکسان نیست، بیان کرد: قانون برنامه ششم توسعه کل کشور حکمی درباره کاهش شکاف بین حقوق کارمند و مدیر دارد اما این حکم برای کسانی که سابقه کار یکسان دارند، است نه فردی که امروز استخدام می‌شود.

حسینی با بیان اینکه هنوز افرادی در دولت استخدام می‌شوند، گفت: این درست نیست که حقوق وزیر 800 هزار تومان افزایش پیدا کند و حقوق کارمند تازه استخدام شده در اولین سال کاری اش با افزایش 500 هزار تومانی مواجه شود.

این نماینده مجلس، در این باره که استفاده از روش پلکانی در افزایش حقوق سال 98توضیح داد: در سال آینده کسی که با افزایش 800 هزار تومان حقوق مواجه است باید 250 هزا تومان مالیات بدهد در حالی که فردی که حقوقش 500 هزار تومان افزایش پیدا کرده معاف از مالیات می‌شود.

حسینی تاکید کرد: بلافاصله با اعلام نظر شورای نگهبان مجدد بررسی لایحه بودجه سال 98 در دستورکار قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با توجه به نقدی که به روش افزایش حقوق‌ها وارد است، گفت: به نظر می‌رسد باید روش افزایش حقوق‌ها در سال آینده تغییر و شیوه‌ای دیگر طراحی شود، پرداخت 400 هزار تومان روش کمیته امدادی است که باید تغییر کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

هر چه زودتر تکلیف مردم برای دریافت حقوق‌ها مشخص شود

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

اختلاف نظر بین دولت و مجلس برسر افزایش حقوق

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم

ارسال نظر