بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان باید برای فروش نقدی خود سازوکار جدیدی در نظر گیرند تا این خودروها به دست مصرف‌کننده واقعی برسد؛ در واقع اولویت خرید در این طرح‌‌ها با افرادی باشد، که طی دو سال گذشته خودرو نخریده‌اند.
کد خبر : ۱۸۹۲۸۷

به گزارش بورس نیوز، سیده حمیده زرآبادی با انتقاد از نحوه فروش نقدی خودروسازان، گفت: در شرایطی که خودروسازان چند دقیقه بعد از شروع ثبت‌نام در فروش نقدی، مهر تکمیل ظرفیت را بر محصولات خود می‌زدند ممکن است مردم عادی نتوانند خودرو موردنظر خود را خریداری کنند چراکه سوداگران برای استفاده از این فرصت آماده هستند و از آنجایی که تجربه این کار را دارند به راحتی در عرض چند ثانیه می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در خانه ملت افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان باید برای فروش نقدی خود سازوکار جدیدی در نظر گیرند تا این خودروها به دست مصرف‌کننده واقعی برسد؛ در واقع اولویت خرید در این طرح‌‌ها با افرادی باشد، که طی دو سال گذشته خودرو نخریده‌اند.

وی اظهار کرد: اگرچه تکمیل ظرفیت فروش نقدی خودروسازان ظرف چند دقیقه، فریب نیست اما باید سازوکاری در نظر گرفته شود که این محصولات به دست مصرف‌کننده واقعی برسد نه سوداگران، که از این مسیر به دنبال کسب سود بیشتر هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان باید آمار افرادی که طی دو سال گذشته در طرح‌های فروش نقدی و پیش فروش ثبت‌نام کردند را لیست کنند، خاطرنشان کرد: مکانیزم ثبت نام در طرح‌های فروش خودروسازان به تحول و تغییر نیاز دارد تا از ورود دلالان به این ثبت نام‌ها جلوگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در حال حاضر سوداگران به دلیل تجربه، در ثبت نام طرح‌های فروش و پیش فروش خودرو، توانایی بالایی کسب کرده‌اند به همین دلیل به راحتی می‌توانند در عرض چند دقیقه در این طرح‌ها ثبت‌نام کرده و خودرو خریداری کنند اگرچه خودروسازان مورادی مانند ثبت نام از طریق کارت ملی را برای جلوگیری از سوءاستفاده در نظر گرفتند اما این راهکارها چندان موثر نبوده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از تاخیر برای تشکیل کمیته‌ای به منظور رسیدگی به مشکلات صنعت خودروسازی، تصریح کرد: در جلسه‌ی کمیسیون صنایع و معادن مجلس و وزیر صنعت, معدن و تجارت مقرر شد کمیته‌ای با حضور نمایندگان کمیسیون‌های مختلف مجلس، کارشناسانی از شرکت‌های خودروسازی و وزارت صنعت برای بررسی مشکلات حوزه خودرو و علت افزایش سرسام‌آور قیمت چهارچرخ‌ها تشکیل شود این در حالی است که تاکنون این کمیته تشکیل نشده است؛ تشکیل این کارگروه می توانست تاحدودی مشکلات این حوزه را ساماندهی کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

وضعیت نامطلوب واحدهای تولیدی واگذارشده

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

بستر سرمایه گذاری باید فراهم شود

در 6 ماهه نخست سال مالی رقم خورد

کاهش درآمد و افزایش سود «آ س پ»

ارسال نظر