بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
مدیر مالی «غشاذر» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

چشم‌انداز مثبت سال ۹۸/ بازار فروش گسترده داخلی، نقطه قوت صنعت لبنی

یکی از راهکارهای حمایت از صنعت لبنی و نیز افزایش سرانه مصرف لبنیات در کشور، حذف مالیات بر ارزش افزوده کل محصولات لبنی است.
کد خبر : ۱۸۹۳۷۵
به گزارش بورس نیوز، نماد «غشاذر» هفته جاری را مثبت آغاز کرده و امروز هم با صف خرید مواجه است. 
این شرکت که به تازگی افزایش سرمایه ۵۰ درصدی از محل آورده نقدی و مطالبات را به ثبت رسانده، در ۱۱ ماهه امسال درآمد ۱۷۲۷ میلیارد ریالی شناسایی کرده که ۳۹ درصد بیش از درآمد مدت مشابه سال قبل بوده است.

حجت‌اله عظیمی مدیر مالی شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص پیش‌بینی روند سودآوری شرکت در سال آینده بیان کرد: نرخ شیر خام امسال افزایش محسوسی داشت؛ ولی به نظر می‌رسد به نقطه‌ای رسیده‌ایم که نرخ شیرخام در محدوده قیمت های فعلی تثبیت شده و بازار کشش افزایش نرخ بیشتری ندارد، بنابراین انتظار افزایش نرخ شیرخام در ماه های آینده نمی‌رود. 

وی افزود: به رغم افزایش نرخ شیرخام و مشکلات تامین شیر مازاد در برخی مقاطع، اما وضعیت شرکت بسیار مطلوب بود، ضمن اینکه این شرکت، علاوه بر تولید محصولات لبنی، تولید آبمیوه دارد و تنوع تولید را نقطه مثبتی برای شرکت می‌دانیم. با توجه به شرایط موجود چشم انداز سال ۹۸ «غشاذر» و صنعت لبنی کاملا مثبت است.

مدیر مالی «غشاذر» در مورد نقطه قوت صنعت لبنی عنوان کرد: صنعت لبنی وابستگی چندانی به صادرات ندارد. به همین دلیل، ممنوعیت یا محدودیت صادرات اثر با اهمیتی بر سودآوری شرکت های لبنی نداشته و می توان با تکیه بر بازار داخل، فروش انجام داد. 

این فعال صنعت لبنی در رابطه با مشکلات صنعت لبنی و راهکارهای بهبود وضعیت صنعت اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات شرکت های لبنی، افزایش قیمت محصولات بسته بندی است که بهای تمام شده لبنیات را بالا برده است. علاوه بر این، از بین محصولات لبنی فقط شیر ساده و پنیر، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است و سایر محصولات لبنی مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند. یکی از راهکارهای حمایت از صنعت لبنی و نیز افزایش سرانه مصرف لبنیات در کشور، حذف مالیات بر ارزش افزوده کل محصولات لبنی است.

عظیمی در خاتمه تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات صنعت لبنی، ضعف فرهنگی در مصرف لبنیات است. اگر چه منکر تاثیر کاهش قدرت خرید مردم بر مصرف لبنیات نیستیم؛ ولی با توجه به اهمیت مصرف لبنیات در سلامت مردم، امیدواریم لبنیات سهم بیشتری در سفره خانوارها بیابد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر