بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اظهارکرد:

حقوقی‌ها مجبور به فروش سهام/ ارزندگی سهم‌ها با رشد مواجه می‌شود

هرچه به انتهای سال نزدیکتر شویم ازفشار فروش کم می‌شود و با توجه به اینکه قیمت سهم‌ها ارزنده است و فارغ از بحث‌ها و ریسک‌های سیاسی در شرایط فعلی سهم‌ها از ارزندگی خوبی برخوردار هستند.
کد خبر : ۱۸۹۴۱۵

نوری

سعید نوری در ارزیابی خود از وضعیت بازار سرمایه در هفته جاری در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز اظهار کرد: به نظر من پایان سال باتوجه به اینکه بعضی از کارگزاری‌ها تاخیر احتمالی دارند، بعضی از شرکت‌های حقوقی شاید به لحاظ شناسایی سود مجبور به فروش سهام باشند و یا بابت تامین نقدینگی به پول نیاز داشتند در هفته‌های گذشته بازار کمی منفی و فشار فروش بالا بود. 

وی افزود: فکر می‌کنم هرچه به انتهای سال نزدیکتر شویم ازفشار فروش کم می‌شود و با توجه به اینکه قیمت سهم‌ها ارزنده است و فارغ از بحث‌ها و ریسک‌های سیاسی در شرایط فعلی سهم‌ها از ارزندگی خوبی برخوردار هستند میتوان انتظار داشت که بازار رو به بهبود برود و مثبت شود. البته به جز در نظر گرفتن پارامترهای سیاسی.

کارشناس بازار سرمایه درباره اینکه بازار به سمت چه سهم‌هایی حرکت می‌کند، توضیح داد: باتوجه به اینکه سهم‌ها، سهم‌های بنیادی و سودده هستند در گروه فلزات، معادن و در ادامه پتروشیمی و پالایشی چون ریسک‌های سیاسی می تواند تاثیرگذار باشد. اما فلزات، معادن و با یک فاصله ای پتروشیمی‌ها باشد.

نوری در پاسخ به این سوال که گروه فلزی‌ها در هفته گذشته قرمز و درحال حاضر سبز است، بیان کرد: یک دلیل آن ارزندگی سهم‌هاست. ای‌پی‌اس‌هایی که اعلام کردند و باتوجه به اینکه وضعیت قیمت‌های جهانی هم در هفته اخیر رو به بهبود بوده است، من فکر می‌کنم اگر هم قرار باشد پارامترهای سیاسی تاثیرگذار باشد که حتما تاثیرگذار است، در گروه پیشخوان این موضوع نیستند. می‌توان گفت که تاثیرپذیرترین سهم در بحث تحریم‌ها شاید پتروشیمی‌ها و پالایشگاهی باشد. در عین حال مهمترین موضوع ارزندگی این سهم‌ها به لحاظ قیمتی باتوجه به سودهایی که پیش‌بینی کردند. در ماه اردیبهشت و خرداد مجامع شروع می شود و فرصت خرید است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر