بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
عضو هیات مدیره بورس انرژی مطرح کرد؛

شرط توفیق در ادغام بانک ها دقت در اجرای آن

عضو هیات مدیره بورس انرژی گفت: شرط توفیق در ادغام بانک ها دقت در اجرای آن است تا ضمن ایجاد یک بانک همه‌گیر و کارآمد، منافع سهامداران نیز به خوبی حفظ شود.
کد خبر : ۱۸۹۵۹۰

شرط توفیق در ادغام بانک ها دقت در اجرای آن

به گزارش بورس نیوز، سید رضا علوی، اظهار کرد: شرط توفیق در این ادغام دقت در اجرای آن است تا ضمن ایجاد یک بانک همه‌گیر و کارآمد، منافع سهامداران نیز به خوبی حفظ شود.

وی افزود: شکل اجرای آن بسیار مهم است و امیدوارم با درایتی که در بانک مرکزی وجود دارد، این مساله به بهترین شکل مدیریت شود و نتیجه این اقدامات به وجود آمدن یک بانک بزرگ خوب در کنار بانک‌های دیگر باشد.

عضو هیات مدیره بورس انرژی درباره اولویت مجریان در این تلفیق بیان کرد: بانک‌ها تاکنون ساختار مناسبی نداشته‌اند و نظارت خوبی نیز روی آنها نبوده است. همین مسائل باعث شده تا همواره تلاش سیاست‌گذار برای کنترل و مدیریت نرخ بهره به دلیل وجود رقابت منفی و مشکلاتی به وجود آمده توسط برخی از این مجموعه‌ها و موسسات مالی و اعتباری بی‌نتیجه شود.

وی مشکلات ناشی از رقابت‌های غیرمنطقی بانک‌ها و آسیب به اقتصاد کشور ادامه داد: رقابت‌های ناسالم باعث لطمه‌های بزرگ چه از حیث نقدینگی و چه در بحث نرخ بهره به نظام بانکی کشور شده و این شرایط آسیب سنگینی به اقتصاد کلان کشور وارد می‌کند.

علوی با اشاره به این که تاکنون اقدامات مدیریت فعلی بانک مرکزی با تدبیر مناسبی اتخاذ شده درباره ادغام بانک‌ها گفت: چنانچه تلفیق این مجموعه‌ها نیز با اجرای درست و نظارت خوب عملیاتی شود، قدم بزرگی در اصلاح نظام بانکداری و کنترل پایه پولی کشور برداشته می‌شود و می‌توان امیدوار بود دیگر شاهد رقابت‌های ناسالم بانکی نخواهیم بود.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶
به نام خدا
موضوع: درخواست روشنگری در خصوص ادغام بانکهای نیروهای مسلح
سلام علیکم
به نظر می رسد بین ادغام بانکهای نیروهای مسلح در بانک سپه، با در اختیار گذاشتن اطلاعات تبادلات مالی این نیروها مطابق خواسته های گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، ارتباطی وجود دارد؛ به طوری که تمرکز در این بانکها بهتر می تواند به لو رفتن این اطلاعات برای دشمنان به ویژه در صورت پیوستن به کنوانسیون های مرتبط پالرمو و CFT کمک نماید. اساساً چرا این ادغام از بانکهای نیروهای مسلح شروع شده است؟ مگر سایر بانکها مشکل ندارند؟! ضمن آنکه ضرب الاجل تعیین شده چند ماهه و شتابزدگی دولت برای اجرای این کار مشکوک بودن موضوع را تأیید می کند. خواهشمند است چنانچه توطئه ای در این خصوص وجود دارد، در اسرع وقت روشنگری فرمایید تا نقشه های احتمالی هر چه سریعتر نقش بر آب شود. با تشکر