بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع مجلس گفت: سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها برای جلوگیری از ایجاد محدودیت زیر بار ارائه اطلاعات و اجرای دولت الکترونیک نمی‌روند به همین دلیل تنها اطلاعات پایانه را در سامانه قرار می‌دهند که از این اطلاعات استفاده چندانی نمی‌شود.
کد خبر : ۱۸۹۹۷۷

به گزارش بورس نیوز، رمضانعلی سبحانی‌فر درخصوص نحوه اجرای دولت الکترونیک اظهار کرد: برخی از دستگاه‌ها تمایلی به اجرای دولت الکترونیک ندارند زیرا هر چه این بخش فعال‌تر شود محدودیت دستگاه‌ها به ویژه محدودیت امضاهای طلایی بیشتر می‌شود.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در خانه ملت ادامه داد: سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها برای جلوگیری از ایجاد محدودیت زیر بار ارائه اطلاعات و اجرای دولت الکترونیک نمی‌روند به همین دلیل تنها اطلاعات پایانه را در سامانه قرار می‌دهند که از این اطلاعات استفاده چندانی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای دولت الکترونیک از فساد و رانت جلوگیری می‌کند، بیان کرد: علیرغم اینکه راه اندازی این دولت به فضای کسب و کار سرعت می‌بخشد اما سازمان‌ها از همکاری برای اجرای این دولت خودداری می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم بیان کرد: براساس گزارش داده شده برخی از دستگاه‌ها به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند و به مرکز ملی اطلاعات متصل نشده‌اند و قطعا شفاف‌سازی اطلاعات می‌تواند به کاهش چشمگیر فسادها و سوء استفاده‌های موجود کمک کند.

وی افزود: در قانون قانون برنامه ششم توسعه، بر اشتراک گذاری پایگاه های داده دستگاه های دولتی تاکید شده اما این اقدام، آنگونه که باید انجام نمی شود و دستگاه های مختلف هنوز همکاری مناسبی در مورد شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک ندارند.

سبحانی‌فر خاطرنشان کرد: وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز برای اجرای دولت الکترونیک است که در حال حاضر این زیرساخت‌ها کاملا فراهم است و تنها دستگاه‌ها باید اطلاعات خود را در سامانه به اشتراک بگذارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اعتبارات در نظر گرفته شده برای اجرای اجرای دولت الکترونیک کافی است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در 11ماهه سال گذشته اتفاق افتاد؛

رشد 17درصدی صادرات زنجیره فولاد

در 11ماهه سال گذشته اتفاق افتاد؛

رشد 17درصدی صادرات زنجیره فولاد

ارسال نظر