بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
عضو سابق شورای بورس گفت:در حال حاضر به انداره کافی در بازار سرمایه ابزار وجود دارد. در شرایطی که رکود تورمی وجود دارد به حفظ وضعیت فعلی و تقویت وضع موجود تاکید می‌شود. بنابراین، نباید بازاری که با مشکلات اقتصادی و رکود تورمی دست و پنجه نرم می‌کند را با ورود ابزاری جدید گیج کنیم.
کد خبر : ۱۹۰۰۱۲

به گزارش بورس نیوز، حسین عبده تبریزی با اشاره به مثبت ارزیابی کردن اقدامات ۳۰ ماه اخیر بورس اظهار کرد: در این دوره با وجود حاکم بودن شرایط سخت در محیط بیرونی، مدیریت سازمان تمام تلاش خود را برای سازماندهی این نهاد به خوبی انجام داد؛ اما شرایط موجود سبب شده است تا این عملکرد و تلاش به خوبی نمایان نشود.

وی افزود: در این دوره با اینکه شاهد جهش ارز و رکود تورمی شدیدی بودیم، ولی در مجموع بازیگران و فعالان بازار از این دوره رضایت دارند.

کارشناس اقتصادی به ورود ابزارهای متنوع در بازار سرمایه اشاره و توضیح داد: ابزارها در جهت کمک به وضعیت موجود و اصلاح آن هستند و در فضایی که بنیان‌های اقتصادی بر نظام چند نرخی ارز حاکم است، نمی‌توانند کارایی لازم را داشته باشند.

وی افزود: ایجاد این ابزارها و تصویب شدنشان اتفاق خوبی است، ولی انتظاری که می‌توان از آنها در شرایط فعلی داشت کمتر از شرایط تثبیت شده اقتصادی است. در شرایط تحریمی، برخی از ابزارها که جنبه بین‌المللی دارند هم کارکرد خود را از دست می‌دهند؛ به طور مثال اگر تحریم‌ها وجود نداشت، عرضه نفت در بورس انرژی با موفقیت بهتری همراه بود.

عبده تبریزی درخصوص ورود ابزارهای جدید به بازارسرمایه ادامه داد: در حال حاضر به انداره کافی در بازار سرمایه ابزار وجود دارد. در شرایطی که رکود تورمی وجود دارد به حفظ وضعیت فعلی و تقویت وضع موجود تاکید می‌شود. بنابراین، نباید بازاری که با مشکلات اقتصادی و رکود تورمی دست و پنجه نرم می‌کند را با ورود ابزاری جدید گیج کنیم.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: به نظر من اگر سازمان در این سال بر مستندسازی رویه‌های اجرایی کار کند از ایجاد ابزار جدید اثرگذارتر بوده و نتایج بهتری را به همراه خواهد داشت.

عبده تبریزی در خصوص نمایشگاه فاینکس ۲۰۱۹ که اردیبهشت امسال برگزار خواهد شد، بیان کرد: نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در یازده دوره قبل موفق عمل کرده است. این رویداد به خصوص از نظر آموزشی و تبلیغی اتفاق خوبی است و طبیعی است هر چه به جلو می رویم، توقع بیشتری از آن می‌رود. این نمایشگاه نباید به یک برنامه تکراری تبدیل شود و برای جلوگیری از این کار باید در آن نوآوری ایجاد شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو سابق شورای عالی بورس در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

کم‌کاری "دولت" در فرونشاندن عطش "کداولی‌ها"

نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی گفت:

عرضه هفتگی نفت در بورس باعث افزایش تقاضا

امروز و در بورس انرژی انجام خواهد شد؛

عرضه 2میلیون بشکه نفت خام

امروز در رینگ بین الملل بورس انرژی معامله شد؛

عرضه نفت خام سنگین ایران در بورس انرژی

ارسال نظر