بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
سازمان بورس، مسئول قیمت گذاری نیست و در آن نقشی ندارد و فقط مجری فرآیند بازخرید سهم از سهامداران خواهد بود.
کد خبر : ۱۹۰۰۲۱
به گزارش بورس نیوز، ادغام بانک های نظامی در بانک سپه در روزهای پایانی سال ۹۷ رسما کلید خورد.
طبق اطلاعیه ای که بانک انصار منتشر کرده، سهامداران این بانک مشمول فرآیند ادغام از فردا، هجدهم فروردین ماه، به مدت ۳۰ روز کاری می توانند جهت فروش سهم خود با قیمت ۲۰۸۶ ریال اقدام کنند. خریدار سهام شرکت ایرانیان اطلس خواهد بود.
گلایه هایی به این روش بازخرید سهم مطرح شده و برخی سهامداران حقیقی و حقوقی بانک انصار به قیمت تعیین شده اعتراض دارند و معتقدند این قیمت، منصفانه نیست و سهم بانک انصار حداقل ۵ هزار ریال ارزش دارد.

یک منبع آگاه در سازمان بورس در گفتگو با بورس نیوز در خصوص خرید سهم بانک انصار از سهامداران بیان کرد: خرید سهم از سهامداران بانک های مشمول فرآیند ادغام، طبق مصوبه هیات دولت به سازمان بورس ابلاغ شده و سازمان بورس، مجری این طرح است. برای خرید سهم از سهامداران بانک انصار هم دو روش در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سهامداران بانک انصار می توانند سهم خود را طبق شرایط و با قیمتی که اعلام شده در روزهای آینده عرضه کنند. همچنین در مرحله دوم، سهم سهامدارانی که در مرحله اول واگذاری سهم مشارکت نداشته باشند، بر اساس قیمت گذاری کارشناسی بازخرید خواهد شد. قیمت گذاری کارشناسی احتمالا ظرف چند ماه آینده انجام خواهد گرفت. 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر