بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
مدیرعامل کارگزاری بانک آینده گفت: بازار دلار هم با توجه به محدودیت‌ها و شرایط موجود و قیمتی که پیدا کرده دیگر جای مناسبی برای ورود سرمایه‌گذاران به نظر نمی‌رسد؛ بنابراین در شرایط فعلی بازارسرمایه است که محلی جذاب برای ورود سرمایه‌ها به حساب می‌آید.
کد خبر : ۱۹۰۳۹۱

به گزارش بورس نیوز، احمد اشتیاقی، با اشاره به روند فعلی شاخص و با اشاره به ساکن بودن بازارهای غیرمولد اظهار کرد: در نظر داشته باشید دلار تنها عاملی است که می‌تواند برای سرمایه‌گذاران در بازار موازی ایجاد انگیزه کند؛ در این بین بازارهای دیگری مانند مسکن و سپرده بانکی جذابیت زیادی برای سرمایه‌گذاران ندارند.

وی افزود: بازار دلار هم با توجه به محدودیت‌ها و شرایط موجود و قیمتی که پیدا کرده دیگر جای مناسبی برای ورود سرمایه‌گذاران به نظر نمی‌رسد؛ بنابراین در شرایط فعلی بازارسرمایه است که محلی جذاب برای ورود سرمایه‌ها به حساب می‌آید.

این فعال بازار سرمایه ادامه داد: دومین عامل بروز رشد تاریخی این بازار ارائه گزارش‌ یکساله شرکت‌ها است. عملکردهای ۱۲ ماهه شرکت‌ها مناسب بود و این موضوع اقبال سرمایه‌‌گذاران به بازار سرمایه را افزایش داد.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در خصوص پیش‌بینی افزایش نرخ نیمایی توضیح داد: افزایش نرخ نیمایی از عوامل تاثیرگذار در رشد بازار است. این موضوع به تکرار سودآوری شرکت‌های بورسی در سال جاری کمک زیادی می‌کند. پیش‌بینی فعالان بازارسرمایه این است که ممکن است این نرخ در شرایطی به ۱2 هزار تومان هم افزایش پیدا کند.

اشتیاقی، درباره عامل دیگر جهش شاخص بازار سرمایه تاکید کرد: با اعلام بانک مرکزی در خصوص کاهش نرخ سود سپرده و حتی ارایه لایحه‌ای به مجلس برای کاهش هم زمان نرخ سود سپرده و تسهیلات، کمک خوبی به رونق بورس شده است.

وی همچنین افزود: مهیا شدن شرایط ایجاد بازار متشکل ارزی، عامل دیگری است که باعث می‌شود نرخ دلار کنترل شود. این مساله نیز می تواند اشتیاق به سرمایه‌گذاری در بازاری غیر از بازار ارز را افزایش دهد.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده بیان کرد: همه این عوامل دست به دست هم داده و باعث ایجاد شرایط خوبی در سال جاری شده‌اند. شاید با توجه به این شرایط بازارسرمایه در سال جاری بتواند نسبت به بازارهای موازی بازدهی بیشتری برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند.

اشتیاقی در ادامه به عوامل محدودکننده‌ای مانند وجود ریسک‌های سیاسی در شرایط بازار سرمایه اشاره و تصریح کرد: در این شرایط اگر با ریسک‌های سیاسی موجود رو به رو نبودیم، می‌توانستیم شاهد رشد بهتری نیز در این بازار باشیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر